-
- Home
- Beursstand
- Standbouw
- Service
- Beurzen
- Portfolio
- Over ons
- Contact WooCommerce not Found
- Newsletter
-
Uit diverse onderzoeken blijkt dat investeren in giveaways loont. Zo onthoudt 70% van de beursbezoekers de bedrijfsnaam van de aanbieder van een geschenk. Dit percentage neemt snel af als de giveaway vergeten of weggegooid wordt.
Goede giveaways zijn een must voor een succesvolle beursdeelname. Daar zijn verschillende redenen voor.
Giveaways zijn een effectieve manier om je merknaam en logo onder de aandacht te brengen van potentiële klanten. Ze onthouden je merknaam beter en nemen eerder contact op.
Werf leads met weggevers. Vraag contactgegevens in ruil voor een cadeautje en stel zo snel een lijst op met potentiële klanten. Die kun je later benaderen met een vervolgaanbod.
Overtuig mensen laagdrempelig je producten of diensten uit te proberen. Als ze eenmaal aan je product of dienst hebben geroken, zijn ze eerder geneigd het te kopen.
Versterk je imago. Je laat zien dat je gul bent en om je klanten geeft. Met duurzame weggevers laat je zien dat je begaan bent met het milieu.
Onderscheid je van concurrenten. Je wilt zo snel mogelijk de aandacht trekken van potentiële klanten op een overvolle beursvloer. Dit lukt sneller met waardevolle weggevers.
Verzamel data door QR-codes of online formulieren aan de giveaway te koppelen. Zo leer je de interesses en behoeften van je doelgroep beter kennen.
Giveaways dragen bij aan een leuke en positieve sfeer op de beurs. Iedereen vindt het leuk om een cadeautje te krijgen en dit verbetert de beursbeleving.
???? Tip! Werk samen met een ervaren standbouwer, die je giveaways op een effectieve manier presenteert.
USB-sticks, paraplu’s en snoeppotten: relatiegeschenken zijn er in alle soorten en maten. Wat maakt een relatiegeschenk nu tot een succes?
Een geslaagde giveaway draagt op regelmatige basis een gerichte boodschap uit aan een duidelijk gekozen doelgroep. Je wilt dus vaker te zien zijn dan een keer, want herhaling is de kracht van reclame.
Veel exposanten kiezen giveaways zonder duidelijke strategie. Ze bestellen weggevers omdat het een trend is of ze het zelf leuk vinden. Door te investeren in giveaways zonder strategie, verspil je je budget en is de kans groot dat je de gewenste resultaten niet behaalt.
Begin direct. Kies je stad en standontwerp en zet hem volledig naar je hand.
Bestel niet zomaar giveaways, maar bepaal eerst wat je wilt bereiken. Deze vragen helpen je daarbij:
Bepaal zo eerst je doel, voor je naar de oplossing gaat kijken. Dan is de kans op succes een stuk groter.
Herbruikbare giveaways gaan langer mee dan wegwerpartikelen. Dit betekent dat je merklogo langer zichtbaar is, wat leidt tot een hogere ROI op je marketinginvestering. We zetten een aantal voorbeelden van duurzame items op een rij.
Denk aan T-shirts, sokken of een muts met een trendy design of een grappige slogan die past bij jouw merk. De fabricagekosten zijn relatief laag en als ze er goed uitzien vinden ze gretig aftrek. Bovendien nodigen ze sterk uit tot hergebruik.
Voorbeelden:
Dopper staat bekend om zijn duurzaamheid en dat past helemaal in de tijdgeest. Als bedrijf laat je met een herbruikbare waterfles zien dat je milieubewust bent. Voor beursbezoekers is de fles ideaal op kantoor of tijdens uitstapjes. Kies voor een fles met een opvallende kleur of design, en laat hem bedrukken met je logo en eventueel een slogan.
Voorbeelden:
Bedrukte katoenen tassen zijn populair als relatiegeschenk. Ze zijn duurzaam en bieden volop ruimte voor een logo of reclame-uiting. Kies voor een tas van goede kwaliteit die lang meegaat. Ga voor een trendy design of een klassieke tas in een neutrale kleur.
Voorbeelden:
Een prettige en opvallende koffiemok komt elke dag van pas. Laat ze subtiel of juist opvallend bedrukken met tekst of een logo. Ook leuk: een koffiemok met ingebouwde theelepel of een mok met een speciale functie, zoals een thermoskan of een beker met een deksel.
Voorbeelden:
Een koffiemok met een grappige quote over koffie.
Een mok met een opdruk van jouw bedrijfslogo en slogan.
Een mok die je speciaal laat maken voor jouw beursdeelname.
Je telefoon neem je overal mee naartoe. Met een inklapbare standaard en plakrand kun je er prettig handsfree mee bellen. Een telefoonhouder met bedrukking heb je al vanaf 90 cent per stuk. Kies voor een telefoonhouder die compatibel is met verschillende soorten telefoons en die gebruikers eenvoudig bevestigen.
Voorbeelden:
Pennen, kladblokken of een rekenmachine: kantoorbenodigdheden zijn niet de spannendste weggevers, maar ze werken wel! Geef er een eigentijdse draai aan en de kans is groot dat beursbezoekers ze dagelijks gebruiken én je naam zien. Kies voor pennen met een opvallende kleur of design, of ga voor een set accessoires met een luxe uitstraling.
Voorbeelden:
Vieze vingers en stof op het scherm van je computer, tablet of smartphone? Iedereen heeft er last van. Laat schoonmaakdoekjes bedrukken met je bedrijfsnaam en je voorziet in een behoefte. Ze zijn er al voor 47 cent per pakje. Kies voor displayreinigers die geschikt zijn voor alle soorten schermen en die streeploos schoonmaken.
Voorbeelden:
“Een professionele giveaway helpt je om meer bezoekers naar je beursstand te trekken en je naamsbekendheid te vergroten.”
Steeds meer mensen zijn begaan met het milieu en kiezen voor duurzame producten. Dit geldt ook voor giveaways. Kies voor een duurzame giveaway als je een positieve impact wilt maken op het milieu en je imago wilt versterken.
Wil je duurzame giveaways inzetten, kies dan voor herbruikbare items, Denk aan waterflessen, tassen, koffiemokken en powerbanks.
Er zijn veel giveaways die gemaakt zijn van gerecyclede materialen, zoals PET-flessen, papier en textiel. Gerecyclede materialen zijn een duurzame en verantwoorde keuze, en door ze te gebruiken laat je zien dat je begaan bent met het milieu.
Kies voor lokale leveranciers. Dit helpt om de CO2-uitstoot te verminderen en de lokale economie te steunen.
Ga voor een giveaway met een eco-label. Er zijn verschillende ecolabels die garanderen dat een product op een duurzame manier is geproduceerd.
Duurzame giveaways zijn een goede manier om je naamsbekendheid te vergroten, je imago te versterken en een positieve impact te maken op het milieu.
Met een beetje creativiteit zijn er talloze mogelijkheden om duurzame giveaways te vinden die passen bij jouw merk, doelgroep en de boodschap die je wilt uitdragen.
Om je beursdeelname te laten slagen is een doordachte giveaway-strategie onmisbaar. Kies voor relevantie, uitstraling en doelgerichtheid.
Denk op de eerste plaats na over de interesses en behoeften van de mensen die je wilt bereiken. Wat vinden ze leuk? Wat kan hun leven makkelijker maken? Door een relevante giveaway te kiezen, zorg je ervoor dat mensen hem daadwerkelijk zullen gebruiken en waarderen.
Zorg ervoor dat de weggever er zo uit ziet dat mensen hem ook echt willen hebben en gebruiken. Kies voor een trendy design, gebruik hoogwaardige materialen en maak de giveaway praktisch en leuk.
Vergeet branding niet. Bedruk de giveaway met je logo en contactgegevens. Zo zorg je ervoor dat mensen je bedrijf onthouden en je altijd in hun gedachten blijft.
Promoot – tot slot – je giveaway actief op de beurs. Laat mensen weten dat je giveaways hebt en waar ze deze kunnen vinden. Maak gebruik van banners, flyers, social media en je standpersoneel om de aandacht te trekken.
Volg je deze tips consequent, dan maak je van je weggever een krachtig marketinginstrument. Je bereikt sneller je ideale klanten, vergroot je naamsbekendheid en haalt maximaal rendement uit je beursdeelname.