Beursstand als klachtendumpplaats

Je hebt als klant een klacht of een grief over een bedrijf of leverancier en je loopt over een beurs rond. Te late levering, verkeerde levering, niet of traag reageren, afspraken niet nakomen, op zich allemaal niets nieuws. Klanten switchen dagelijks van leverancier omdat hun klacht slecht wordt aangepakt en ze zich slecht behandeld voelen.

Beursstand als klachtendumpplaats

Nou  loop je als klager op een beurs en kan je ineens je verhaal kwijt aan het bedrijf in kwestie. Een ideale dumpplaats. De tegenpartij (de leverancier) is namelijk kwetsbaar en weet vaak niet hoe ze hiermee om moeten gaan. En dat kan voor de exposant vervelend uitpakken.

Hoe herken je de klager? Nou, dat is op zich niet zo lastig. Ik herken vaak twee varianten:

Variant 1: Boos en recht op het doel af.

Een goede opening via een leuke gadget of scherpe openingstekst is niet noodzakelijk. Ze komen de stand op en beginnen direct te klagen. Waarbij ze de uitstraling van de stand vaak meenemen in hun betoog met teksten als: “je kunt wel zien waar het geld heen gaat” en “mij laten jullie zitten….” enz. enz.  Ondertussen lopen er heel wat prospects en klanten in het gangpad die de situatie gadeslaan.

Variant 2: Afwachtend…

… Totdat ze toeslaan op het moment dat ze aangesproken worden! Verkoper: Kent u onze firma? Klant: Nou en of! Waarna deze zijn grieven op luide toon kenbaar maakt. En weer lopen er vele propects langs die al die energie in beweging (zijnde emotie) zien… En naast de klager staat de verbouwereerde standwerker met de mond vol tanden of de verkeerde tekst.

Hoe ga je om met klagende klanten op je stand?

Maar ja, wat moet je dan? Laten we maar eens beginnen met wat je in ieder geval niet moet doen. Het effect van de opmerking: “dat is de eerste keer dat ik dit hoor” of “wie is uw contactpersoon” is dodelijk. De emotie loopt nog hoger op en de klager heeft het gevoel niet gehoord te worden. Beter is om de klager direct te isoleren en uit het zicht en gehoor van de rest van de bezoekers te brengen. Maar hoe doe je dat?

Ik ben blij dat u er bent!

Breng de klager uit balans door te zeggen dat je blij bent dat hij er is. Vertel hem ook dat hij bij de juiste persoon is gekomen. En dat jij de eerste stap gaat zetten naar de oplossing voor zijn probleem of klacht. Om hem of haar daarna uit te nodigen en te begeleiden naar een rustige plek op de stand om zijn hele verhaal te doen en samen te werken aan de oplossing. Eerst de emotie eruit en dan pas naar de ratio.


Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vraag je gratis 3d design aan

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bezoek onze showroom

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.