3. U kunt foto’s en video’s perfect gebruiken op uw website. Bijvoorbeeld om op uw nieuwspagina kort aandacht te besteden aan uw beursdeelname. Ook daar komt een foto of video van uw beursstand goed van pas.
4. U kunt de foto’s en video’s heel goed gebruiken om na de beurs uw deelname te evalueren.
5. U kunt foto’s en video’s gebruiken voor uw volgende beursdeelname. U weet dan weer precies hoe uw beursstand eruit zag en kan bedenken wat er wellicht nóg beter kan de volgende keer.
6. U kunt foto’s en video van uw beursstand gebruiken voor briefings aan bijvoorbeeld uw reclamebureau of aan een (nieuwe) standbouwer of leverancier van beursstands. Daarmee krijgen ze een goed beeld van hoe u zich tot nu toe presenteerde op beurzen.
7. Een mooie foto van uw beursstand doet het altijd goed in uw showroom, ontvangstruimte of kantoor en geeft een professionele indruk van uw bedrijf.
Uw beursfoto of video zelf maken of uitbesteden?
Als de foto voornamelijk bedoeld is als “herinnering” en voor “briefingdoeleinden”, dan kunt u, als u tenminste een beetje handig bent met een fotocamera, best zelf enkele plaatjes maken. Bedenk echter wel dat de lichtomstandigheden op een beurs bijzonder moeilijk zijn. En dat het zomaar uit de hand, met de camera op de “automatische stand”, maken van mooi belichte foto’s meestal niet lukt.
Wilt u daarom de foto’s ook voor de hierboven genoemde promotiedoeleinden gebruiken dan is het zeker aan te raden een professionele beursfotograaf in te schakelen. Deze heeft de know-how, ervaring en apparatuur om écht iets moois en blijvends te maken. Ook als u een professionele beursvideo wilt hebben, bijvoorbeeld voor Youtube, dan ontkomt u meestal niet aan een gespecialiseerd bedrijf hiervoor. En als u de kosten daarvan afzet tegen de totale beurskosten en bedenkt wat u hier allemaal mee kunt, dan kunnen deze nauwelijks een belemmering zijn.
Door het maken van mooie beursfoto’s en/of video’s kunt u nog meer exposure en rendement behalen uit uw beursdeelname. Zeker doen dus is mijn advies.