En dat begint bij het moment waarop je ze, al dan niet enigszins geforceerd, stil laat staan bij je beursstand. Dát is het moment waarop je in gesprek kunt komen en potentiele klanten . Het helpt dus als jouw beursaanpak en presentatie Stopping Power creëert.
Beursstands. Ze moeten communiceren, de aandacht trekken “engagen” en vooral ook stopping power hebben. Toch?
8 tips om stopping power te creëren:
1. Zorg dat je beursstand opvalt door kleurgebruik, design en een prikkelende boodschap.
Bezoekers komen niet zomaar naar de beurs. Ze zoeken iets of willen op z’n minst geïnformeerd worden. Zorg dat je in ieder geval zichtbaar aanwezig bent en met je stand de aandacht trekt.
2. Organiseer Lezingen of (product) demonstraties op de stand.
Deze trekken altijd bezoekers en/of aandacht wat het leggen van contact vereenvoudigt.
3. Zorg dat je beursstand zelf goed communiceert.
Wie ben je en wat heb je te bieden is op veel stands niet meteen duidelijk terwijl dat wel zou moeten. Zo blijven potentiele klanten die raakvlak hebben met jouw business eerder even stilstaan bij je stand om zich af te vragen of ze hier iets aan hebben (what’s in it for me).
4. Zorg dat er “iets gebeurd” in of om je stand.
Daarbij kun je denken aan een entertainer die bezoekers in het gangpad vermaakt. Maar ook met audio/video kun je dingen doen die de aandacht trekken. Wij hadden al eens succes met een virtuele host op onze stand. Deze geprojecteerde dame trok veel bekijks.