Dus blijf ik doorgaan met roepen en trainen. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook wel eens verbaasd ben en een beetje moedeloos wordt van vooral collega’s uit de branche die het blijkbaar niet snappen (althans dat is mijn mening natuurlijk). En dus onze klanten te slecht voorbereid de wei insturen. En zelfs twijfel slaat soms toe. Zou het dan toch allemaal anders zijn? En dan te bedenken dat een goede beursdeelname leid tot een volgende en daar plukken we allemaal de vruchten van.
Stopkracht van een beursstand
Nu had ik recent een mooie kans op met mensen van buiten de branche de proef op de som te nemen. Ik was gevraagd als jurylid van de stopkracht award van JBU. Samen met 2 mensen van buiten onze branche ( één was directielid bij marketing instituut SRM ) zaten we samen voor de criteria over stopkracht. We moesten ons beperken tot wat we zagen en konden dus niet naar de hele campagne kijken. Kort samen gevat: Wat zien we, wat gebeurd er als we iets doen en wat gebeurd er als we niets doen.