-
- Home
- Beursstand
- Standbouw
- Service
- Beurzen
- Portfolio
- Over ons
- Contact WooCommerce not Found
- Newsletter
-
Begin direct. Kies je stad en standontwerp en zet hem volledig naar je hand.
Mobiele apparaten zijn gemeengoed op de beursvloer. De techniek staat echter niet stil en met de nieuwste innovaties kun je nog gerichter inspelen op individuele wensen van bezoekers. Dit zijn de nieuwste ontwikkelingen.
Contactgegevens kun je al langere tijd digitaal opslaan met een badgescanner of direct op een smartphone. Dankzij uitgebreide leadtracking-apps kun je de gegevens direct koppelen aan je CRM-systeem en specifieke campagnes. Dit maakt leads opvolgen efficiënter en gerichter.
Door de digitalisering is er veel meer informatie over beursbezoekers en exposanten beschikbaar. Organisatoren kunnen met deze informatie partijen koppelen op basis van interesse. Dit kan ook automatisch met zogenaamde ‘matchmaking software’. De software weet op basis van persoonlijke van een bezoeker welke beursstand het interessantste voor hem of haar is. De techniek staat nog in de kinderschoenen, maar het potentieel is enorm.
Aanbieders als etouches maken zeer geavanceerde digitale eventsoftware. Met het online platform van etoucheskun je je complete beursdeelname voorbereiden, managen en monitoren. Ruim 16 modules – variërend van planning tot budgettering en van marketing tot projectmanagement – zorgen ervoor dat je altijd overzicht houdt.
Internationale beursorganisatoren ontwikkelen vaker apps, waarmee bezoekers eenvoudiger hun weg op de beurs vinden of in contact komen met de juiste exposanten. Ook zijn er apps waarmee je een push-bericht naar bezoekers kunt sturen, zodra ze in de buurt van je stand zijn.
Beeld is krachtiger dan taal en blijft langer hangen. Met tablets en presentaties in een stand vergroot je de interactie. Bijkomend voordeel is dat je de boodschap kunt afstemmen op individuele bezoekers, door ze te laten aangeven welke interesse ze hebben. Voor bedrijven die zich op meerdere doelgroepen richten is dit ideaal.
Augmented Reality of AR is vooral bekend van Pokemon Go. Met de techniek voeg je elementen toe aan de werkelijkheid, zoals toegevoegde elementen of extra informatie over de omgeving. Deze techniek kun je ook toepassen in een beursstand.
3D – tot slot – is nog zo’n techniek die je steeds vaker zult zien. Een projectie van een complexe scheepsmotor is bijvoorbeeld erg interessant voor engineers. Of denk aan medici, die tijdens de beurs een instrument kunnen uitproberen op een virtuele patiënt. De techniek is er.
Stilstand is achteruitgang. Die boodschap hebben beursorganisatoren en exposanten goed begrepen en door zich constant te vernieuwen blijven ze relevant. De technische mogelijkheden zijn daarbij eindeloos, maar verlies de principes uit de begindagen niet uit het oog. Een prachtige presentatie wordt nog beter met een ijzersterk verhaal.