7 Manieren om de concurrentie te verslaan tijdens trade shows

november 4, 2024

Beursstand kopen? Of toch beursstand huren?

7 Manieren om de concurrentie te verslaan tijdens trade shows

Op shows en beurzen is het altijd een lastige klus om de aandacht van het juiste publiek te trekken. Met zoveel merken, handelaren en concurrenten die allemaal hun beste beentje voor zetten is het van cruciaal belang om als merk op te vallen in de menigte.

Beursstand_kopen_Of_toch_beursstand_huren

Of u er nou voor kiest om een beursstand te huren of te kopen, wij geven in dit artikel 7 tips om toe te passen tijdens uw volgende beurs.

neemt je deel aan een beurs?

Voorsprong met een unieke beursstand

Investeren in een kwalitatieve unieke beursstand is een erg effectieve manier om op te vallen tussen de concurrentie. Een stand die opvalt in de drukke beurshal, maar bovenal, de ware persoonlijkheid van het merk laat zien en een blijvende indruk achterlaat op het publiek. Gebruik maken van een standbouwer die een uniek stand ontwerp kan aanleveren stelt u in staat om een uitstraling te creëren die onderscheidend zal zijn ten opzichte van de concurrentie.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Nadat de beste plek op de beursvloer is geselecteerd en het stand ontwerp is bepaald, is het tijd om te beginnen met promotie. Het promoten van uw aanwezigheid op de beurs staat garant voor een goed aantal bezoekers. Promotie voorafgaand aan de beurs zorgt er niet alleen voor dat uw potentiële publiek zich bewust is van uw deelname, maar zal ook helpen om uw marktpositie te versterken. Zorg er te allen tijde voor dat u het publiek bewust maakt van uw beursstand door deze in de promotionele activiteiten te noemen.

Een frisse uitstraling

Op de hoogte blijven van de laatste trends is altijd aan te raden. Dit geldt ook voor uw beursstand. Kies daarom een standbouwer die aantoont mee te gaan met de laatste trends, en zorg ervoor dat het stand ontwerp up-to-date is. Gebruik elementen waarmee het jongere publiek zich kan identificeren en tegelijkertijd uw imago complimenteert. Veel merken trappen in de val met het vasthouden aan verouderde technologie, dit slaat over op uw merk en imago.

Investeer in opvallende graphics

In een zee van handelaren en concurrentie kunnen graphics ervoor zorgen dat uw merk opvalt. Houdt tijdens uw standbouw rekening met het feit dat opvallende graphics de zichtbaarheid van uw merk verhogen. Naast herkenning en aantrekkingskracht, zorgen graphics er ook voor dat uw boodschap blijft hangen. Sterke oneliners en passende beelden blijven tot lang na de beurs hangen bij het publiek.

Zet in op social media

Een effectieve manier om relevant te blijven is door online contact te leggen met uw publiek. Social media laat u contact leggen met uw publiek op een interactieve manier. Het gebruik van internet en sociale media is niet langer exclusief voor de jongere generatie maar wordt nu door iedereen gebruikt. Verstuur bijvoorbeeld uitnodigingen via social media.

Zorg voor aantrekkelijke goodies

Een andere manier om publiek te trekken is het weggeven van goodies en prijzen. Deze kunnen gecombineerd worden met winacties waarin bezoekers bijvoorbeeld gevraagd worden om hun locatie te delen op social media en tegelijkertijd uw merk te vermelden. In ruil voor een review over uw product, ontvangen ze een goodie. Dit zal een groter publiek trekken en uw merk trending maken op social media.

Game on!

Uw beurstand is uw terrein. U kiest ervoor of dit een levendig of uitsluitend professioneel gebied is. Zelfs als uw merk zaken doet met een volwassen, zakelijk publiek, kan een beetje lol uw merk naar een hoger niveau tillen. Spelletjes en prijsvragen zorgen ervoor dat u een vriendelijk beeld neerzet en meer publiek naar uw stand trekt.

Lees ook over marketing voor vakbeurzen:

12 opvallende feiten over de waarde van vakbeurzen
De ultieme contentstrategie voor je volgende vakbeurs 
Checklist stand bemanning: wat iedere exposant moet weten