Beursstand inrichten? 7 tips voor gegarandeerd beurssucces

Een beursstand effectief inrichten is cruciaal voor je beurssucces. Maar hoe doe je dat? Dit zijn 7 onmisbare tips om het maximale uit je stand te halen.

Met een doelgerichte beursstand en gemotiveerde crew wordt elke beursdeelname een succes. Dit is alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Want aan welke eisen voldoet een effectieve stand? En waar moet je op letten bij het kiezen van een standdesign en het inrichten van de beursstand? Voorkom veelgemaakte fouten met deze 7 tips. 

1. Succesvol standdesign begint bij kennis van beurs

Zomaar exposeren is zonde van je tijd, geld en energie. Wil je succesvol deelnemen aan een beurs? Begin dan met het kiezen van de juiste beurs en bezoek hem minstens 1 keer voor je standruimte besluit te huren. 

Weet voor elke beurs waaraan je deelneemt op zijn minst wie de bezoekers zijn, waarom ze de beurs bezoeken en wat hen aanspreekt. Maak bij voorkeur tijdens het bezoeken van het evenement zoveel mogelijk aantekeningen waarop je terug kunt grijpen. Details verlies je snel en een goed gevuld aantekeningenboekje is goud waard.

2. Formuleer Smart-doelen

Je kunt een beursstand selecteren op zijn uiterlijk. Erg verstandig is dat niet, want het zegt niets over zijn effectiviteit. Stel daarom eerst doelen op voor je ideale beursstand en beursdeelname, voor je kijkt naar het standdesign. 

Wie wil je op de beurs bereiken? Wat wil je tegen ze zeggen? En bij het behalen van welke doelen is je deelname geslaagd? Denk na over dit soort vragen voor je een beursstand gaat kopen of huren.

Formuleer je doelen bij voorkeur SMART. Ofwel: specifiek, meetbaar, haalbaar en realistisch. Hoe concreter en meetbaarder je doelen zijn, hoe eenvoudiger je het behaalde resultaat inzichtelijk maakt. Investeer hier dus tijd in.

3. Goed standdesign spreekt gewenste bezoekers direct aan

Beursbezoekers zijn ongeduldig en kunnen uit heel veel beursstands kiezen. Waarom zouden ze jouw stand bezoeken? Zorg dat je standdesign optimaal aansluit op je belangrijkste boodschap en deze glashelder uitdraagt. Minder is hierbij meer. Richt je echt op de mensen die je wilt bereiken en communiceer wat zij het belangrijkste vinden. . 

Met drukwerk en slogans op bijvoorbeeld een opvallende presentatiewand trek je snel de aandacht. Kies voor heldere kleuren, een korte en krachtige boodschap en beelden die echt resoneren bij je doelgroep.

Je eerste doel bij het inrichten van een beursstand bezoekers stil laten staan. Zorg dat de eerste indruk verpletterend is en dat ze niet om je heen kunnen.

4. Beursstand inrichten: kies voor duidelijk thema

Veel exposanten willen te veel vertellen op een beurs. Die tijd heb je niet en je overprikkelt bezoekers. Kies daarom voor eenvoud en richt alles op een snel eerste contact. Een duidelijk thema helpt daarbij. 

Een thematisch opgebouwde beursstand garandeert uniformiteit en rust. Dit is prettig voor bezoekers en voorkomt onduidelijkheid. Qua thema’s kun je aansluiten op een lopende campagne of de introductie van een nieuwe dienst. Maar denk ook aan vaste kleuren of originele activiteiten. Zo liet Red Bull deelnemers bijvoorbeeld plaats nemen in een racesimulator.

Je kunt op ons vertrouwen!

Ik garandeer je een stress vrije
Beurs in Amsterdam

Rob-Dirkzwager.jpg

5. Maak je beursstand niet te druk

Je kunt je beursstand uitrusten met toeters en bellen, maar dat is zelden zinvol. Kijk vooral naar je doelen, de mensen die je wilt bereiken en het verhaal dat je wilt vertellen. Sluit daar je standinrichting maximaal op aan.  

Vestig in de stand bij voorkeur de aandacht op een belangrijkste product of dienst. Dit is je hoofdrolspeler en daar wil je de aandacht op vestigen. Bouw daar je stand omheen, met bijpassende materialen en belichting.

Zorg verder dat je stand over voldoende loopruimte beschikt. Wil je rustig met beursbezoekers kunnen overleggen? Creëer dan een rustig hoekje met een tafel en stoelen.

Kijk als laatste kritisch naar looprichtingen. Waar komen bezoekers je stand binnen en verlaten ze hem? Zorg dat je producten of diensten op de belangrijkste plekken extra in het oog springen.

6. Goed stand design laat niemand wachten

Op een beurs moet je om de aandacht van bezoekers vechten. Voor jou 10 anderen, zo simpel is het. Zorg daarom dat je er voor ze bent en je ze direct kunnen aanspreken. Een effectieve standinrichting maakt dit makkelijker. Maar denk ook aan het digitaal presenteren van producten of diensten en het verzamelen van leads. Vraag hier je gratis 3d design aan.

Met handige apps voor telefoons en tablets kun je geïnteresseerde bezoekers snel van aanvullende informatie voorzien. Ook zijn er slimme programma’s om leads te registreren. De gegevens sla je meteen op in je CRM.

7. Maak contact opnemen zo makkelijk mogelijk

Mensen hebben doorgaans meerdere contactmomenten nodig voor ze actie ondernemen. Onthoud dit als je je stand inricht, en bedenk manieren om contact te houden met mensen die niet direct ‘kopen’.

Probeer altijd contactgegevens te bemachtigen van leads en neem na de beurs zo snel mogelijk contact met ze op. Leg daarnaast flyers en folders op strategische plekken in je stand. Zo ben je ook zichtbaar voor mensen die zich nog aan het oriënteren zijn.

Beursstand inrichten essentieel voor succes De inrichting van je beursstand is essentieel voor toekomstig succes. Investeer daarom ruimschoots tijd in het leren kennis van de beurs en zijn bezoekers. Bepaal meetbare doelen. En sluit je stand optimaal aan bij je boodschap. Dan krijg je een beursstand die echt voor je werkt.


Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vraag je gratis 3d design aan

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bezoek onze showroom

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.