Een beursdeelname kost veel tijd en geld.
De meeste bezoekers zijn ongeduldig.
Hoe trek je dan de aandacht van potentiële klanten?
Voorkom een saaie beurswand, met onduidelijke graphics en een slechte slogan.
In dit artikel ontdek je alles over de perfecte beurswand. Verleid bezoekers, overtuig ze van de voordelen en werf zo meer leads en klanten.
Benieuwd naar het resultaat? Lees verder en ontdek hoe je jouw beursdeelname tot een succes maakt.
Enorme populariteit pop-up beurswanden
Beurswanden zijn er in vele soorten en maten. Het bekendste zijn de zogenaamde "pop'-up" systemen. Deze systemen bestaan uit een opvouwbaar frame waar je panelen of magneetbanen aan bevestigt.
Pop-up beurswanden zijn erg populair. Ze zien er goed uit en zijn heel betaalbaar. Behalve deze ‘pop-up’wanden zijn er ook andere typen beurswanden die veel gebruikt worden op beurzen en evenementen. De meeste beurswanden hebben de volgende kenmerken:
• Licht in gewicht
• Gemakkelijk mee te nemen in een transportkoffer (meestal op wielen)
• Snel op te bouwen
• Herbruikbaar
• Betaalbaar
• Eenvoudig te vergroten of verkleinen (geldt voor sommige typen)
• Diverse accessoires leverbaar
Het is met name het gebruiksgemak dat er voor zorgde dat pop-up beurswanden zo enorm populair werden. Er is geen (vak)beurs ter wereld waar je geen stand vindt die gebouwd is rond een dergelijke beurswand. En daar zitten zowel heel geslaagde als minder geslaagde voorbeelden bij.
Je kunt op ons vertrouwen!
Ik garandeer je een stress vrije
Beurs in Amsterdam
Hier vind je ideeën voor je beursstand in Amsterdam
Ontwerp van een beurswand cruciaal
Veel exposanten negeren waar een goede beurswand precies aan moet voldoen. Het gevolg is dat de beurswand niet optimaal bijdraagt aan het realiseren van een maximaal beursresultaat.
Begin altijd bij de basis. Concreet: bepaal wie je wilt bereiken en wat deze mensen moeten doen.
Vorm een duidelijk beeld van je ideale klant. Stel bijvoorbeeld een persona (ijkpersoon) op, als vertegenwoordiger van een gemeenschappelijke groep. Bepaal zijn of haar leeftijd, geslacht, interesses, functietitel en wensen. Door de persona echt te kennen, kun je de beurswand en presentatie afstemmen op deze ideale klant. Zo werk je veel gerichter.
Denk vervolgens na over je beursdoelstellingen. Wat wil je dat je ideale klant doet op de beurs? Wil je leads genereren, merkbekendheid vergroten, nieuwe producten lanceren of vacatures invullen?
Formuleer concrete doelstellingen die SMART zijn: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden. Dan kun je na afloop controleren of je ze hebt behaald.
Dit zijn concrete voorbeelden van beursdoelstellingen:
- Leadgeneratie: verzamel 100 leads per beursdag.
- Merkbekendheid: vergroot de naamsbekendheid met 10%.
- Vacatures: vind 3 geschikte kandidaten voor de openstaande posities.
Door je doelgroep en beursdoelstellingen te definiëren, creëer je een ijzersterke basis voor een succesvolle beursdeelname. Je kunt je beurswand, presentaties en marketingactiviteiten gericht inzetten om je doelen te bereiken.
Effectieve beurswand trekt direct de aandacht
Een effectieve beurswand draagt een concreet voordeel uit. Hoe maak jij het leven van de beursbezoeker beter, leuker of efficiënter? Laat dat direct zien, want een beursbezoeker is vooral geïnteresseerd in zichzelf.
Een bezoeker gaat een beurswand niet uitgebreid bestuderen. Je hebt dus maar een paar seconden de tijd om de aandacht te trekken. Veel verschillende foto’s en teksten hebben dan ook geen zin. Ze doen zelfs afbreuk aan je boodschap.
Minder is meer, geldt zeker voor beurswandcommunicatie. Een grote en pakkende foto in combinatie met het bedrijfslogo en een duidelijke, prikkelende pay-off werkt voor de meeste bedrijven het beste. Al zijn er natuurlijk altijd voorbeelden van creatieve hoogstandjes, die echt opvallen. Zolang het ontwerp voldoet aan de basisbeginselen van beurswandcommunicatie zit je goed.
Voorbeeld slechte slogan op een beursstand
Een energieleverancier gebruikt deze slechte slogan op zijn beurswand:
"Onze innovatieve oplossingen voor uw complexe uitdagingen."
Dit is niet ideaal, want hij is te lang en onduidelijk. Ook bevat hij jargon en is het niet duidelijk wat het bedrijf precies doet.
Deze slogan is veel beter:
Duurzame energie voor iedereen.
Waarom werkt deze slogan wel?
- Hij is kort en krachtig.
- De slogan is duidelijk en begrijpelijk voor iedereen.
- Hij vertelt precies wat het bedrijf doet (duurzame energie) en voor wie (iedereen).
Door een pakkende en duidelijke slogan te gebruiken, trek je de aandacht van potentiële klanten en maak je een goede eerste indruk.
Vergroot je rendement met accessoires voor beurswanden
Wil je meer doen met je beurswand, kies dan voor praktische accessoires. Folderrekken, LCD-beeldschermen en productschappen kunnen de uitstraling en de presentatie van de beurswand verfraaien en personaliseren.
Daarnaast is een goede verlichting van beurswanden essentieel. Want zelfs de mooiste en beste beurswand sneeuwt onder als je hem niet verlicht.
Voor verlichting werd jarenlang gekozen voor halogeen verlichting. Tegenwoordig zijn LED-lampen de norm voor beurswanden en andere toepassingen. Ze zijn energiezuiniger, milieuvriendelijker en gaan langer mee dan halogeenlampen.
Naast de al genoemde voordelen, bieden LED-lampen nog meer voordelen. Zo zijn ze beter dimbaar dan halogeenlampen, waardoor je extra sfeer kunt creëren op je stand. Ook produceren ze minder warmte dan halogeenlampen, en gaan ze tot 25 keer langer mee dan halogeenlampen.
NEEM JE DEEL AAN EEN BEURS?
GRATIS 3D ONTWERP
BEZOEK ONZE SHOWROOMS
SNELLE AANVRAAG
Je bereikt ons op 055-3238555 of via info@beursstand.nl
Houd je beurswand netjes en schoon
Gedeukte panelen, een lamp die het niet doet of een vlek in een van de magneetbanen? Alles communiceert op de beursvloer.
Ziet je beursstand er slordig uit, dan doet dit onbewust iets bij bezoekers. Voor een professionele uitstraling is het essentieel dat je beurswand er onberispelijk uitziet.
Vooral bij bedrijven die vaak exposeren ligt het gevaar van een slordige beursstand op de loer. Schade wordt niet altijd intern teruggekoppeld en zo blijft het probleem bestaan. Daardoor gaat de beurswand er steeds slechter uitzien en lopen de resultaten van de beursdeelname terug. Het is dan ook goed om de beurswand na elk gebruik te controleren en eventuele problemen direct te verhelpen.
Inspiratie en tips voor jouw beurswand
Op zoek naar inspiratie voor jouw beurswand? Dit zijn nog enkele waardevolle tips.
Bezoek beurzen en evenementen.
Loop langs de stands en observeer wat andere bedrijven doen.
Let op de ontwerpen, materialen, kleuren en verlichting die ze gebruiken.
Ga in gesprek met exposanten en vraag naar hun ervaringen.
Zoek online naar inspiratie.
Er zijn talloze websites en blogs met tips en voorbeelden van inspirerende beurswanden.
Bekijk websites van ontwerpbureaus, beurzenbouwers en exposanten.
Zoek op sociale media naar hashtags zoals #beurswand, #beursstand en #eventdesign.
Experimenteer en wees creatief.
Er zijn geen vaste regels voor het ontwerpen van een beurswand.
Durf te experimenteren met verschillende kleuren, materialen en vormen.
Zorg dat jouw beurswand uniek is en opvalt tussen de rest.
Door inspiratie te verzamelen en tips te vragen, kun je een beurswand creëren waarmee je echt het verschil maakt.
Ontvang gratis beursstand-ontwerp
Beurswanden hebben hun plek in de wereld van beurzen en evenementen meer dan bewezen. Ze dragen aantoonbaar bij aan een geslaagde beurs of evenement. Zowel zelfstandig, in een kleine beursstand, of als onderdeel van een ontwerp in een grotere stand zijn het waardevolle communicatiedragers zijn.
Zoek je een professionele en unieke beurswand die jouw bedrijf op de kaart zet? Bij Expo Beursstand vind je stijlvolle en opvallende beurswanden in alle soorten, maten en prijsklassen.
Vraag vandaag nog een gratis beurswandontwerp aan en profiteer van deze voordelen:
✔ Jarenlange ervaring en expertise
✔ Beurswanden van de beste materialen
✔ Persoonlijke service en volledige support
Met een gratis beurswandontwerp van Expo Beursstand ontvang je een professioneel en uniek voorstel, dat perfect aansluit bij je wensen en budget.
Neem nu contact op en laat je inspireren.
Payoff: Meer leads, meer sales. Beurswanden die werken, van Expo Beursstand.