Wij helpen je graag met een beursplan. Hieronder geven we een korte weergave van het plan, zodat je zelf alvast aan de slag kunt met het voorbereiden van de beurs.
Doelstellingen van je beursdeelname
In dit deel van het beursplan geef je de doelstellingen weer die je als organisatie wilt bereiken met de beursdeelname. De doelstellingen die hier in kaart gebracht worden zijn de imago doelstellingen, de ondernemingsdoelstellingen in combinatie met de beurs of de marketingdoelstellingen.
Presentatie en lay-out van de stand
Beschrijf de inhoud van de stand. Hoe is de stand opgebouwd, waarmee worden bezoekers overgehaald om bij jouw stand te komen kijken. Wat zijn de mogelijkheden en creatieve gedachten om jouw beursstand de juiste invulling te geven? De adviseurs van Expo Exhibition Stands helpen je graag op weg.
Afstemmen op bezoekers
Wat is het exacte bezoekersprofiel? Met welke reden komen mensen naar een beurs, willen ze deals sluiten of zoeken ze slechts informatie? Welke media besteden aandacht aan het evenement? Welke andere deelnemers zijn er op het evenement te verwachten? Wat is het aantal bezoekers, en daarmee hoeveel mensen kan je bij de stand verwachten? Op basis van al deze gegevens kan bijvoorbeeld het promotiemateriaal afgestemd worden, kunnen de juiste mensen in de stand geplaatst worden en kan de standbemanning getraind worden.