De kunst is om de cruciale elementen te identificeren zonder dat die beperkingen geven aan uw mogelijke ontwerpen. Alle aspecten van het tonen van uw producten tot aan het netwerkgedeelte, dienen zorgvuldig overwogen te worden tijdens het opstellen van de briefing. Er zijn vele standbouwers die u kunnen helpen bij het plannen van het standontwerp en die daarbij rekening houden met de wensen van de klant.
Dankzij een slim ontwerp zal uw merk zich zeker van die van de andere exposanten doen onderscheiden. Daarom hebben een aantal van de meest belangrijke punten voor een beursstands voor u op een rij gezet zodat u uw aanwezigheid op een beurs extra kunt laten gelden.
Ga voor een open layout
De plek van een beursstand draagt altijd bij aan het succes van een beurs. Koop beursstands met een open layout omdat dat het beste werk en omdat die geen obstakels kennen. Vermijd obstakels aan de ingang van uw beursstand. Zo zullen bezoekers eenvoudiger uw stand oplopen waardoor u hen in staat stelt om zich in uw product of merk te verdiepen.
Benadruk het aangeboden product of dienst
De belangrijkste reden waarom u aan een beurs deelneemt is omdat u uw unieke producten en diensten wilt tonen aan een specifiek publiek. Of het nu gaat om de introductie van een nieuw product of gewoon uw beste ontwikkelingen wilt benadrukken: u zult een layout moeten hebben dat uw producten of diensten zal benadrukken. Zo kunnen bezoekers uw producten zien, bevoelen en proberen voordat ze het kopen. Door goed licht in uw beursstandontwerp mee te nemen zullen uw producten en diensten nog beter onder de aandacht worden gebracht.
Onderscheidende ontmoetingsruimte
Neem een speciale ontmoetingsruimte op in uw beursstands zodat u rustig zaken kunt doen met uw klanten. Dit omdat het aantrekken van bezoekers het belangrijkste aspect is van een beursstandontwerp. U wilt vast geen zakelijke besprekingen voeren wanneer u omgeven bent door publiek. Vandaar dat u een discrete ruimte nodig heeft waar u een één-op-één gesprek kunt voeren met potentiële klanten.