Een beursdeelname is een geweldige manier om leads te genereren en klanten te werven. Maar dan moet je het wel goed aanpakken. Dit zijn de 5 meest gemaakte fouten door beursdeelnemers.
Als bedrijf kun je je marketingbudget maar een keer uitgeven. Internet is tegenwoordig het toverwoord en het is verleidelijk het volledige bedrag in SEO of SEA (Google Adwords) te steken, maar vergeet andere middelen – zoals vakbeurzen – niet.
Met een goede voorbereiding en een professionele stand kom je op een vakbeurs in contact met tientallen leads, die op dat moment op zoek zijn naar jouw product of dienst. Het zijn ideale omstandigheden om nieuwe klanten te werven, maar dat gaat niet vanzelf. Neem jij binnenkort deel aan een vakbeurs? Maak dan deze 5 fouten niet.
Te veel focussen op logistiek
Tijd is schaars en dat geldt voor elke ondernemer. Een beurs over een maand lijkt misschien ver weg, maar in de waan van de dag vliegen de dagen voorbij. Maak daarom een uitgebreide en realistische planning. Denk na over je doelen voor de beurs, maar ook over de logistiek en de marketing. Een professionele beursstand is essentieel voor een sterke eerste indruk en je wilt dat de stand bijtijds opgebouwd is. Niets is vervelender dan een beurs beginnen met stress, voor jezelf en de bezoekers die dit (onbewust) oppikken.
Logistiek is maar een kant van het verhaal. Ook al is je stand bijtijds opgebouwd, je wilt je kostbare beurstijd ook maximaal benutten. Maak daarom een duidelijk marketingplan waarin je goed nadenkt over wat je wilt bereiken bij welke doelgroep en hoe je dit aanpakt. Het klinkt wellicht als een open deur, maar door tijdsdruk en een slechte planning schiet dit er vaak bij in.