Hanging Banners zijn er in verschillende uitvoeringen en bestaan doorgaans uit een frame van aluminium. In of om dit frame wordt een full colour bedrukt doek of stretchdoek gespannen. Waardoor een mooi geheel ontstaat. In sommige gevallen kunnen Hanging Banners ook dubbelzijdig worden gebruikt, dus met communicatie aan zowel de buitenkant als binnenkant.
Ophangpunten
Hanging Banners worden aan het dak / plafond van de beurshal of beurslocatie bevestigd. Je hebt daarvoor een z.g. “ophangpunt” nodig. Ophangpunten en het fysieke ophangen van Hanging Banners kan op de meeste beurzen en bij de meeste beurslocaties worden aangevraagd via het handboek van de organisatie. Tegen over het algemeen betaalbare prijzen. Met een beperkt aantal meters en budget kun je je beursstand zo een “grootste” uitstraling geven. Ze zijn dus zeker een overweging waard.
6 Tips voor communicatie met Hanging Banners
- Als je bedrijf niet zo bekend is dat je doelgroep je meteen al aan je naam herkent, communiceer op de Hanging Banner dan je type product of dienstverlening. Bezoekers weten dan meteen wat ze bij je kunnen verwachten
- Zorg dat je Hanging Banner opvalt door kleurgebruik en/of beeld
- Communiceer kort en bondig – in max. 2 seconden moet duidelijk zijn wat een bezoeker op je stand kan verwachten
- Kies de grootte die het beste past bij je stand
- Denk van te voren na over de hoogte waarop de Hanging Banner gehangen moet worden
- Organiseer tijdig met de organisatie de ophangpunten en het daadwerkelijke ophangen van de Hanging Banner.