De aandacht trekken bóven je beursstand met “Hanging Banners”

oktober 7, 2013

Om in gesprek te komen met een beursbezoeker moeten ze je natuurlijk weten te vinden, logisch. Jouw beursstand speelt daarbij een grote rol. Deze moet attentiewaarde hebben en de bezoeker meteen richting geven over hetgeen hij/zij kan verwachten bij je bedrijf.

Met een grote stand heb je meer kans de aandacht te trekken als met een kleinere. Meer meters betekenen immers meer potentiële contactmomenten. Omdat meters stand en standbouw kostbaar zijn is de kunst deze meters zo goed mogelijk te benutten. Hangende banieren of “ Hanging Banners” helpen je daarbij. Omdat ze (hoog) boven je stand hangen hoef je niet meer meters te huren. Bovendien trekken ze al op grote afstand de aandacht en maken ze beursbezoekers duidelijk wie je bent en waar je staat. Zo benut je de oppervlakte van je beursstand maximaal.

de-aandacht-trekken-boven-je-beursstand-met-hanging-banners_2

neemt je deel aan een beurs?

Hanging Banners zijn er in verschillende uitvoeringen en bestaan doorgaans uit een frame van aluminium. In of om dit frame wordt een full colour bedrukt doek of stretchdoek gespannen. Waardoor een mooi geheel ontstaat. In sommige gevallen kunnen Hanging Banners ook dubbelzijdig worden gebruikt, dus met communicatie aan zowel de buitenkant als binnenkant.

Ophangpunten

Hanging Banners worden aan het dak / plafond van de beurshal of beurslocatie bevestigd. Je hebt daarvoor een z.g. “ophangpunt” nodig. Ophangpunten en het fysieke ophangen van Hanging Banners kan op de meeste beurzen en bij de meeste beurslocaties worden aangevraagd via het handboek van de organisatie. Tegen over het algemeen betaalbare prijzen. Met een beperkt aantal meters en budget kun je je beursstand zo een “grootste” uitstraling geven. Ze zijn dus zeker een overweging waard.

6 Tips voor communicatie met Hanging Banners

  1. Als je bedrijf niet zo bekend is dat je doelgroep je meteen al aan je naam herkent, communiceer op de Hanging Banner dan je type product of dienstverlening. Bezoekers weten dan meteen wat ze bij je kunnen verwachten
  2. Zorg dat je Hanging Banner opvalt door kleurgebruik en/of beeld
  3. Communiceer kort en bondig – in max. 2 seconden moet duidelijk zijn wat een bezoeker op je stand kan verwachten
  4. Kies de grootte die het beste past bij je stand
  5. Denk van te voren na over de hoogte waarop de Hanging Banner gehangen moet worden
  6. Organiseer tijdig met de organisatie de ophangpunten en het daadwerkelijke ophangen van de Hanging Banner.