Opvallende beursstand graphics? Bepaal eerst je doelen
Een succesvolle beursstrategie is eenvoudig en doeltreffend. Het is daarom cruciaal dat je vooraf bedenkt wat je doelen zijn. Wie je wilt bereiken. En met welke onderscheidende boodschap je hun aandacht wilt trekken.
Met beursstand graphics wil je opvallen, je naamsbekendheid vergroten en bezoekers verleiden. Dit kan met een opvallende beurswand of bedrukte balie, maar ook met vlaggen, banners en andere printbare materialen.
Uitgangspunt bij een geslaagd grafisch design is eenvoud. Bepaal dus vooraf duidelijk je boodschap en draag hem visueel en tekstueel consequent uit. Dat vergroot de kans dat hij aanslaat en je beursstand echt voor je gaat werken.
Kleur beursgraphics van grote invloed op emoties bezoekers
Kleur heeft grote invloed op je emoties. Dit geldt zowel privé als op een beursvloer. Kleur bepaalt non-verbaal ook een groot deel van je imago. Waar sta je voor en wat wil je uitstralen? Versterk het met kleur en beeld.
Blauw staat voor concentratie. Het is zakelijk en rustgevend en stelt bezoekers op hun gemak. Oranje staat voor positiviteit. Terwijl geel weer vooral vrolijk is.
Door vooraf goed na te denken over je gewenste uitstraling en kleuren die hierbij horen val je eerder op. En voorkom je dat je een ‘grijze’ muis wordt op de beursvloer.
Win het hart van je bezoekers met krachtige beelden
We verwerken beelden 60.000 keer sneller dan tekst, blijkt uit onderzoek. Ook onthouden we een boodschap in beeldende vorm beter. Gebruik daarom beeld in je beursstand.
Een goede afbeelding of foto maakt je boodschap krachtiger. Je spreekt de mensen die je wilt bereiken sneller aan en laat zien dat je ze begrijpt. Ook kun je ze verrassen, verbazen of verwonderen.
Beeld maakt je beursstand aantrekkelijker en verleidelijker voor passanten. Geef beeld daarom een prominente plek in je stand. En laat je inspireren door de vele foto’s van prachtige beeldende stands op bijvoorbeeld Pinterest.
Onderscheid je met bijzondere beursstand graphics
Als alles hetzelfde is, kijken klanten maar naar een ding: de prijs. Het is een gevleugelde uitspraak in de marketingwereld en je krijgt er geen speld tussen. Met kleur, graphics en vormgeving onderscheid je je van concurrenten. En val je wél echt op tussen alle anderen.
Een effectieve beursstand trekt direct de aandacht. Is je budget beperkt en kies je voor een standaard stand? Denk dan na over afwijkend (gekleurd) tapijt en bijvoorbeeld een opvallende beurswand of doek. Voor relatief weinig geld ben je dan net even anders en dat trekt bezoekers aan.
Versterk graphics en kleuren voor maximale impact
Kleuren en beelden hebben een grote invloed op beursbezoekers. Dit kun je verder versterken met AV en belichting. Met audio en video kun je demonsteren hoe jouw oplossing werkt. Maar je kunt het ook inzetten om de aandacht te trekken en een gesprek aan te gaan met geïnteresseerden.
Licht versterkt de uitstraling van je stand. Zo kun je met een gericht lichtplan de sfeer van je stand optimaliseren en de kijkrichting beïnvloeden. Daarmee vestig je de aandacht op de belangrijkste producten en diensten. Maar je kunt ook je opvallendste graphic uitlichten om potentiële klanten op afstand te verleiden.
Onderscheid je op de beurs met opvallende graphics
Beursbezoekers snoepen de krenten uit de pap. De stands die het meeste opvallen en aanspreken zijn het populairste.
Met professionele bedrukkingen, slimme belichting en het bewust inzetten van kleuren val je op. Je beursstand gaat voor je werken en wordt een klantenmagneet. Dit is de perfecte opmaat voor een effectief beursgesprek.