Brand Activation activiteiten
⦁ Instore demonstraties & sampling (supermarkten/ shoppingmalls/events)
⦁ Outdoor activiteiten (winkelstraat, evenementen etc.)
⦁ Promotieteams
⦁ Hostesses/ modellen
⦁ Proeverijen
⦁ Festivals/ events (al dan niet gesponsord)
⦁ Het organiseren van en merk-dag (Brand Events)
⦁ Open Dagen
⦁ Roadshows
⦁ Factory Tour
⦁ Guerilla marketing
⦁ Flashmobs
⦁ Promotionele artikelen
⦁ Experiential Marketing
⦁ Vakbeurzen en of publieksbeurzen
Merk op dat een aantal van deze activiteiten ook onder de noemer “Sales Promotion” en “Actiemarketing” te scharen zijn. Echter daar waar Brand Activation veel meer gericht is op beleving, loyaliteit en het creëren van ‘positieve awareness’, is sales promotion en Actiemarketing meer gericht is op snelle verkoop en omzet. Lange termijn versus korte termijn zou je kunnen zeggen. Pull in plaats van push, zou je ook kunnen zeggen. Met Brand Activation creëer je fans voor je merk!
Het versterken van het merk en loyaliteit bij bestaande klanten, maar ook het verleiden tot een “trial” zoals bijvoorbeeld een proefaankoop of kennismaking gericht op potentiele klanten behoort tot het werkterrein van Brand Activation.
Door het inzetten van gerichte communicatiemiddelen is het bij Brand Activation, letterlijk, de bedoeling in 3 stappen de consument te activeren en aan je te binden:
1. Intrest – interesse wekken en bekendheid ontwikkelen bij je (potentiele) klant
2. Trial – kennis laten maken met je product, merk of aanbod
3. Loyalty – realiseren van merkentrouw en herhalingsaankopen
Welke tools kunnen voor Brand Activation activiteiten ingezet worden?
Visuele aanwezigheid en ondersteuning van je merk in de vorm van groot formaat fotografie, beelden, logo’s en teksten zijn de belangrijkste factoren bij Brand Activation activiteiten. Hiermee breng je bij je doelgroep het juist gevoel over.
Afhankelijk van de activiteiten kun je deze communicatie overbrengen met:
⦁ Displays
⦁ Stands
⦁ Promotietenten
⦁ Indoor en Outdoor Banners
⦁ Beachflags
⦁ Promotie en demonstratie balies
⦁ Folderrekken en brochurehouders
⦁ Algemene Brand Activation materialen
Brand Activation ondersteunende materialen nodig?
Expo Display Service heeft veel ervaring en tevreden klanten als het gaat om het inzetten van Brand Activiation ondersteunende materialen. Kom daarom eens kijken en praten met onze accountmanager op één van onze vestigingen!
Michel Rijnberg
Wil je een gratis beursstand-ontwerp ontvangen voor je aankomende evenement? Stuur dan een mail naar info@beursstand.nl of bel ons op: 055-3238555.