5. Maak je beursstand niet te druk
Je kunt je beursstand uitrusten met toeters en bellen, maar dat is zelden zinvol. Kijk vooral naar je doelen, de mensen die je wilt bereiken en het verhaal dat je wilt vertellen. Sluit daar je standinrichting maximaal op aan.
Vestig in de stand bij voorkeur de aandacht op een belangrijkste product of dienst. Dit is je hoofdrolspeler en daar wil je de aandacht op vestigen. Bouw daar je stand omheen, met bijpassende materialen en belichting.
Zorg verder dat je stand over voldoende loopruimte beschikt. Wil je rustig met beursbezoekers kunnen overleggen? Creëer dan een rustig hoekje met een tafel en stoelen.
Kijk als laatste kritisch naar looprichtingen. Waar komen bezoekers je stand binnen en verlaten ze hem? Zorg dat je producten of diensten op de belangrijkste plekken extra in het oog springen.
Doen:
- Kies voor eenvoud in je stand en zorg voor voldoende loopruimte.
- Kies voor een overzichtelijke inrichting met focus op één belangrijk product of dienst.
- Creëer een rustige hoek met een tafel en stoelen waar bezoekers kunnen praten of productdemonstraties kunnen bekijken.
6. Goed stand design laat niemand wachten
Op een beurs moet je om de aandacht van bezoekers vechten. Voor jou 10 anderen, zo simpel is het. Zorg daarom dat je er voor ze bent en je ze direct kunnen aanspreken. Een effectieve standinrichting maakt dit makkelijker. Maar denk ook aan het digitaal presenteren van producten of diensten en het verzamelen van leads. Vraag hier je gratis 3d design aan.
Met handige apps voor telefoons en tablets kun je geïnteresseerde bezoekers snel van aanvullende informatie voorzien. Ook zijn er slimme programma’s om leads te registreren. De gegevens sla je meteen op in je CRM.
Doen:
- Zorg dat je standbemanning goed zichtbaar en makkelijk te benaderen is.
- Bied bezoekers de mogelijkheid om hun contactgegevens achter te laten, bijvoorbeeld via een formulier of een digitale lead capture tool.
- Zorg voor duidelijke calls-to-action die bezoekers vertellen wat je wilt dat ze doen. Bijvoorbeeld je website bezoeken of een online demo inboeken.
7. Maak contact opnemen zo makkelijk mogelijk
Mensen hebben doorgaans meerdere contactmomenten nodig voor ze actie ondernemen. Onthoud dit als je je stand inricht, en bedenk manieren om contact te houden met mensen die niet direct ‘kopen’.
Probeer altijd contactgegevens te bemachtigen van leads en neem na de beurs zo snel mogelijk contact met ze op. Leg daarnaast flyers en folders op strategische plekken in je stand. Zo ben je ook zichtbaar voor mensen die zich nog aan het oriënteren zijn.
Beursstand inrichten essentieel voor succes De inrichting van je beursstand is essentieel voor toekomstig succes. Investeer daarom ruimschoots tijd in het leren kennis van de beurs en zijn bezoekers. Bepaal meetbare doelen. En sluit je stand optimaal aan bij je boodschap. Dan krijg je een beursstand die echt voor je werkt.
Doen:
- Leg flyers, visitekaartjes en ander marketingmateriaal in je stand.
- Bied bezoekers de mogelijkheid om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief of mailinglijst.
- Neem na de beurs altijd contact op met de leads die je hebt verzameld. Geef ze verdere informatie en doe ze een speciale aanbieding.
Maak van je beursstand een succes met deze 7 onmisbare tips
Een beursstand is een krachtig instrument om je doelgroep te bereiken en je bedrijf te promoten. Om het maximale uit je beursdeelname te halen, is een doordachte aanpak essentieel. Met deze 7 tips beschik je in no-time over een aantrekkelijke beursstand, waarmee je het verschil maakt.
Expo Beursstand: dé partner voor jouw beurssucces
Zoek je een beursstand die écht werkt en waar je gegarandeerd succes mee behaalt? Kies dan voor Expo Beursstand. Met meer dan 40 jaar ervaring in de standbouw weten we precies hoe we van jouw beursdeelname een succes maken.
Waarom kiezen voor Expo Beursstand?
✔ Unieke ontwerpen, die perfect passen bij jouw merk en doelen
✔ Volledige ondersteuning, van ontwerp tot realisatie en van transport tot (de-montage)
✔ Hoogwaardige materialen, maatwerk oplossingen en premium klantenservice.
Samen maken we van jouw beursdeelname een doorslaand succes! Neem nu contact op en ontvang binnen 5 werkdagen een gratis offerte en 3D-standontwerp.