Bonusreden: ontdek wat je concurrenten doen
Beurzen zijn ideaal om je eigen merk te promoten, en om te zien waar je concurrenten zich mee bezighouden. Door de stands van je concurrenten te bezoeken en met hen in gesprek te gaan, verzamel je waardevolle informatie over:
- Nieuwe producten en diensten
- Gebruikte marketingstrategieën
- Doelgroep die ze willen bereiken
- Sterke en zwakke punten van jezelf en concurrenten
Door je concurrenten op de beurs in de gaten te houden, blijf je kortom scherp. Zo kun je je concurrentiepositie verstevigen.
Tips voor leadgeneratie op beurzen
Beurzen zijn een goede manier om nieuwe klanten te ontmoeten, je merk te promoten en je sales te boosten. Maar hoe val je op en maak je blijvend indruk, tussen alle concurrenten? Dit zijn onmisbare tips.
Gebruik een aantrekkelijke lead capture-tool
Dit kan een formulier zijn om contactgegevens te verzamelen, of een QR-code die bezoekers naar een landingspagina leidt met exclusieve content of een kortingsactie. Zorg ervoor dat de tool eenvoudig is en echt van meerwaarde is voor bezoekers.
Maak waardevolle content
Deel brochures, flyers en andere interessante materialen uit die relevant zijn voor de mensen die je wilt bereiken. Of bied een gratis adviesgesprek aan in je stand. Dan kunnen beursbezoekers alvast proeven van je kennis en toegevoegde waarde. En moedig je hen aan om ook na de beurs contact met je op te nemen.
Organiseer opvallende activiteiten
Denk aan workshops, demonstraties of prijsvragen om bezoekers te betrekken en hun contactgegevens te verzamelen. Dit maakt je stand aantrekkelijker en zorgt voor een positieve beurservaring.
Gebruik slimme technologie
Maak gebruik van tablets, touchscreens of virtual reality-ervaringen om je producten of diensten op een interactieve manier te presenteren. Dit trekt de aandacht en maakt je stand moderner en aantrekkelijker.
Volg leads actief op
Neem na de beurs contact op met de verzamelde leads en ga met ze in gesprek. Bedank ze voor hun interesse en bied ze waardevolle informatie of een speciale aanbieding. Dit geeft ze het gevoel dat ze bijzonder zijn en zo vergroot je de kans dat ze klant worden.
Beurzen een perfecte offline marketing tool.
Dit waren de 5 redenen waarom beurzen een perfecte offline marketing tool blijven. Presenteer je merk ook op de beurs op de juiste wijze aan je ideale klanten en profiteer van de voordelen.
Ben je benieuwd hoe je toekomstige beursstand eruit kan komen te zien? Stuur dan een mail naar [email protected]055-3238555 of bel ons op: 055-3238555. Dan ontvang je binnen 5 werkdagen gegarandeerd een gratis 3D-standontwerp.