Een beurs is voor veel bedrijven onmisbaar in de marketingmix. Zet je ze goed in, dan is het je beste bron om nieuwe leads te genereren. Maar een beurs voorbereiden kost ook veel tijd en moeite. En als je niet goed omspringt met je budget, een hoop extra geld.
Ontdek in dit artikel hoe je maximaal grip houdt op je budget. Zodat je optimaal presteert op je volgende beurs in Nederland.
Plan ruim van tevoren
Een beursdeelname inplannen is even uitdagend als belangrijk. Doe je het voor het eerst, dan raak je snel overweldigd door de complexiteit ervan.
Maak het jezelf makkelijk, en noteer vooraf alles wat je nodig hebt. Van het boeken van de standruimte, tot het huren of kopen van een stand en andere essentiële onderdelen.
Je kunt ook informatie inwinnen door zelf regelmatig beurzen te bezoeken. Of door een expert in te schakelen om een realistisch budget te bepalen.
Op de beurs concurreer je met talloze concurrenten, maar je kunt ze ook als inspiratiebron gebruiken. Kijk wat ze goed doen. Herhaal en verbeter vervolgen wat voor hen werkt. Beter goed gepikt, dan slecht verzonnen.
Bepaal je budget
Exposeren op een beurs is niet goedkoop. Breng daarom snel in kaart waar je geld aan uitgeeft. Het grootste deel van je budget gaat naar het:
- Huren van standruimte
- laten ontwerpen en bouwen van een beursstand
- Promotionele activiteiten
- Overnachtingen voor je team (bij een meerdaagse beurs)
Houd rekening met alle uitgaven en stem je budget daar eerlijk op af. De kosten vallen vaak hoger uit dan verwacht.