7 Praktische manieren om bezoekers bij je beurs te betrekken

7 praktische manieren om bezoekers bij je beurs te betrekken

In Europese vakbeurzen gaat heel veel geld rond. De verwachting is dat de jaaromzet in 2027 zelfs oploopt naar 10 miljard euro. Vakbeurzen blijven kortom onmisbaar voor bedrijven en organisaties in elke denkbare branche.

Exposeer je binnenkort zelf op een beurs? Dan is de eerste stap het laten ontwerpen en bouwen van een aantrekkelijke beursstand. Is die eenmaal perfect, kijk dan hoe je meer mensen kunt betrekken. Hoe trek je ze naar je stand en overtuig je ze van je meerwaarde? Dit zijn 7 praktische voor je volgende beurs in Nederland of België.

1. Train je personeel

Je standcrew is van onschatbare waarde voor je bedrijf. Daarom is het cruciaal dat ze optreden als echte merkambassadeurs. Dit lukt beter als iedereen zijn rol kent. Of het nu gaat om het betrekken van bezoekers, het tonen van producten of het presenteren van het aanbod aan klanten.

Rollenspellen en producttrainingen helpen bij het behalen van je doelen. Voor echt succes is het belangrijk dat iedereen de doelen en verantwoordelijkheden onderkent, en ernaar handelt. Dat zorgt voor een optimale samenwerking.

2. Organiseer een boeiende activiteit voor je publiek

Betrek bezoekers met een boeiende activiteit, productdemonstratie of interactieve ervaring. Gebruik het moment om nieuwe producten en diensten onder de aandacht te brengen. Houd bijvoorbeeld een trainingssessie voor deelnemers of organiseer een uitdagend spel. Voor een extra stimulans kun je prijzen uitreiken. Deelnemers zullen zeker rond je beursstand staan.

Je kunt op ons vertrouwen!

Ik garandeer je een stress vrije
Beurs in Amsterdam

Rob-Dirkzwager.jpg
3. Organiseer je stand efficiënt

Beurssucces wil je niet aan het toeval overlaten. Scherpe afbeeldingen met je bedrijfsnaam en logo zijn de eerste stap. Een goed ontworpen beursstand is onmisbaar voor het maken van een positieve indruk.

Het is essentieel dat er voldoende ruimte is voor interactie tussen bezoekers. Zorg daarnaast voor een ruimte speciaal voor het tonen van producten en het voeren van gesprekken. En vergeet ook het comfort niet. Een bezoeker die even rustig met je kan gaan zitten, heeft direct een betere beurservaring.

4. Sla data eenvoudig en snel op

Voorzie je team van betrouwbare leadgeneratiesoftware. Daarmee sla je snel gegevens van bezoekers op, en voorkom je wachtrijen. Leer medewerkers ook goed werken met het programma, zodat ze hun volledige aandacht op de ander kunnen richten.

5. Werk met een script

Wil je een goed gesprek voeren met een potentiële klant? Dan is het belangrijk dat je echt weet wat ze bezighoudt. Verwerk dit in een effectief verkoopverhaal, waarin je de pijn van de klant benoemt en jouw oplossing presenteert. Verwerk in je script ook prikkelende vragen, die nog meer inzicht geven in hun behoeften en wensen. Dan stuur je het gesprek en voelt de ander zich gehoord.

6. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen

Bereid je team zo snel mogelijk voor op hun beursdeelname. Plan minstens 3 oefensessies en overweeg een bescheiden beloning toe te kennen aan de meest betrokken deelnemer.

Zorg ervoor dat ze oefenen met de software die ze op de beursvloer zullen gebruiken, zoals lead capture software en touchscreens. Boots daarnaast gesprekken na met rollenspellen. Dit zorgt ervoor dat je personeel maximaal gemotiveerd op de beursvloer staat.

1000+ standontwerpen
7. Huur of koop een aantrekkelijke beursstand

Met een aantrekkelijke beursstand trek je direct de aandacht. Wijs medewerkers een vaste staplaats toe in de stand. Experimenteer ook met de openingsboodschap. Wat kun je het beste doen of zeggen om in contact te komen met potentiële klanten. Dit verschilt vaak per beurs en publiek. Een goede voorbereiding is het halve werk.

Conclusie

Op beurzen komen bezoekers uit alle geledingen van een bedrijf: van uitvoerders tot besluitvormers. Daarom is het belangrijk dat elke bezoeker zich op zijn gemak voelt en een zinvolle ervaring krijgt. Met deze tips zet je potentiële leads in het zonnetje, waardoor zakelijke kansen tot bloei komen.

Expo Beursstand is een vertrouwd standbouwbedrijf in België. Je vindt bij ons de beste beursstand en diensten om een onuitwisbare indruk te maken op je volgende beurs.

Wil je met ons samenwerken? Laten we vandaag nog bellen!


Gerelateerde berichten

Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vraag je gratis 3d design aan

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bezoek onze showroom

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.