-
- Home
- Beursstand
- Standbouw
- Service
- Beurzen
- Beurslocaties
- Portfolio
- Over ons
- Contact WooCommerce not Found
- Newsletter
-
Je hebt niets aan kijkers die niet kopen. Hoe kun je een beursstand aantrekkelijk maken, zodat bezoekers echt klanten worden? Volg deze 10 onmisbare tips.
Je kunt de mooiste producten en diensten hebben, maar als niemand dat weet verkoop je ze niet. Op een publieks- of vakbeurs lopen veel potentiële klanten rond, waarmee je laagdrempelig in contact komt. Je concurrenten zijn er alleen ook en je moet vechten om de aandacht.
Begin direct. Kies je stad en standontwerp en zet hem volledig naar je hand.
Een stand op een beurs moet zowel opvallen als praktisch zijn. Zorg daarom voor een logische indeling en voldoende ontmoetingsruimte, voor potentiële klanten.
Denk bij het ontwerp na waar je met bezoekers in gesprek wilt gaan en hoeveel ruimte je daarvoor nodig hebt.
Tijdens een beurs is het belangrijk om privacy te waarborgen. Zorg ervoor dat er een aparte ruimte is waar je ongestoord kunt praten met potentiële klanten. En waarbij anderen niet kunnen meeluisteren. Dit kan een kleine vergaderruimte zijn of een afgesloten gedeelte van je stand.
Beursbezoekers willen niet te veel kijken, maar vooral doen. Bied ze die kans en laat ze je aanbod ervaren, voelen en aanraken. Verkoop je diensten? Bedenk dan een andere manier om de interactie te vergroten, bijvoorbeeld met demonstratie-tablets of een interactieve vloer.
Met interactieve content verpak je de boodschap op een manier die bijblijft. Bovendien werf je automatisch nieuwe geïnteresseerden, want beweging trekt de aandacht.
Productdemonstraties: laat bezoekers je product of dienst in actie zien.
Spelletjes en quizzen: maak het leuk en betrek bezoekers met spelletjes die relevant zijn voor uw product of dienst.
VR- en AR-ervaringen: dompel bezoekers onder met een unieke en interactieve ervaring.
Live polls en vragenlijsten: verzamel feedback van bezoekers en betrek ze bij je presentatie.
Interactieve elementen in je stand: zoals touchscreens, knoppen en sensoren om de beursstand nog aantrekkelijker te maken.
Met de bedrukking van je stand val je van een afstand op. In de stand zelf wil je uiteraard ook de aandacht trekken. Audio en video zijn daarbij onmisbare benodigdheden voor de beursstand.
Bewegende beelden trekken de aandacht en houden de blik van passanten vast. Dit is een mooi moment om het gesprek met ze aan te gaan.
Uit onderzoek blijkt dat animaties en video’s meer opvallen dan statische presentaties. Door betere en goedkopere techniek is het bovendien zeer betaalbaar om professionele video’s te (laten) produceren.
Een van de belangrijkste redenen om deel te nemen aan een beurs is het werven van leads. In de nasleep van de beurs kun je met gerichte acties proberen van deze geïnteresseerden echte klanten te maken.
Leads zijn essentieel, dus maak het zo makkelijk mogelijk om contactgegevens te registreren. Dit kan met pen en papier, maar ook via een tablet of speciale lead-registratiesystemen. Waar je ook voor kiest, zorg ervoor dat dit onderdeel altijd op orde is.
Niet voorbereid zijn. Zorg dat je weet wat je wilt zeggen en hoe je je product of dienst wilt presenteren.
Te passief zijn. Ga op bezoekers af en begin een ongedwongen gesprek. Dat kan spontaan, maar je kunt ook een succesvolle openingszin uit je hoofd leren.
Te veel praten over jezelf. Potentiële klanten hebben een probleem dat ze willen oplossen. Breng dat in kaart en laat zien hoe je ze kunt helpen.
Geen contactgegevens vragen. “Hé, hallo, ik ken je niet. Mag ik je geld?” Verkopen werkt zelden zo in de praktijk, want je moet eerst een band opbouwen. Vraag daarom altijd contactgegevens van een lead en bouw het contact na de beurs uit.
Leads niet opvolgen. Het is belangrijk om na de beurs contact op te nemen met de leads die je hebt verzameld. Maak aantekeningen tijdens de beurs over de ander en spreek mensen zo persoonlijk mogelijk aan. Iedereen vindt het fijn om gezien te worden.
Kleuren hebben een groot effect op mensen. Rood ervaren we al warm, terwijl van de kleur groen een rustgevende werking uitgaat. Bij het ontwerpen en inrichten van een beursstand kun je daar rekening mee houden.
Kies bewust voor kleuren die je voornaamste boodschap ondersteunen en versterken. Laat ze terugkomen in het ontwerp, graphics, de inrichting, vloeren en belichting. Dit zorgt voor een uniform en herkenbaar geheel.
Bij het kiezen van kleuren voor je beursstand is het belangrijk om rekening te houden met de huisstijlkleuren van je bedrijf. Deze kleuren vormen de basis van je merkidentiteit en dragen bij aan de herkenbaarheid van je bedrijf.
Door je huisstijlkleuren consistent te gebruiken in je beursstand, creëer je een professionele en herkenbare uitstraling.
Een eerste indruk maak je maar een keer. Dit geldt ook voor je stand en je wilt dat hij er netjes en aantrekkelijk uit ziet.
Naast een mooi plaatje is functionaliteit ook essentieel. Zorg voor een praktische indeling met voldoende ruimte voor bezoekers om te bewegen en te praten. Denk aan comfortabele zithoeken en presenteer je producten of diensten op een aantrekkelijke en duidelijke manier. Gebruik visuele hulpmiddelen zoals brochures, posters en schermen om je verhaal te vertellen.
Een succesvolle beursstand beschikt niet alleen over een aantrekkelijke uitstraling, maar ook over voldoende opslagruimte. Dit zorgt ervoor dat je stand er netjes en opgeruimd uit blijft zien, terwijl je alle benodigde materialen binnen handbereik hebt.
Denk aan opbergruimte voor brochures, visitekaartjes, giveaways en andere materialen die je tijdens de beurs wilt gebruiken.
Folders en flyers mogen niet ontbreken in een beursstand. Hier is echter wel een kanttekening op zijn plaats, want naar verluidt wordt zo’n 70% van het papierwerk na afloop weggegooid.
In plaats van volledig te vertrouwen op folders en flyers kun je ze ook combineren met bijvoorbeeld een opvallende banner en digitale media. Trek bijvoorbeeld de aandacht met audio, video en goedkope flyers, registreer e-mail en contactgegevens van geïnteresseerden en volg het gericht op met dure brochures en drukwerk. Dit voorkomt dat je onnodig kosten maakt.
De meeste beursexposanten willen verkopen, klanten werven en hun naamsbekendheid vergroten. Dat laatste kan onder andere met give-aways, leuke en nuttige weggevers met bedrukking die de aandacht trekken.
Een geslaagde give-away levert niet direct verkopen op, maar trekt wel bezoekers aan en zorgt dat bezoekers je naam onthouden. Kijk daarom verder dan de klassieke pennen en kladblokken. Verzin liever wat origineels, dat hopelijk blijvend wordt gebruikt. Dan ziet de potentiële klant elke keer je naam.
Je stand kan er fantastisch uitzien, maar je standbemanning moet het werk doen. Bereid hen daarom zo goed mogelijk voor.
Maak voor de beurs duidelijk wat de doelen zijn en welke belangrijke boodschap je wilt uitdragen. Spreek ook je verwachtingen uit en oefen eventueel op klantgerichtheid, met een gerichte beurstraining. Deelname aan een beurs vergt een flinke investering en dan wil je eruit halen wat erin zit.
Begin direct. Kies je stad en standontwerp en zet hem volledig naar je hand.
Een succesvolle beursstand is zowel aantrekkelijk als effectief. Met de 10 aandachtspunten uit dit artikel maak je je beursstand aantrekkelijker, val je eerder op en werf je sneller leads en klanten. Kijk daarom eens kritisch naar je huidige stand en zijn doelgerichtheid. Kun je daarbij wel wat hulp gebruiken? De specialisten van Expo Display Service staan voor je klaar.
Een succesvolle beursstand is zowel aantrekkelijk als effectief. Met de 10 aandachtspunten uit dit artikel maak je je beursstand aantrekkelijker, val je eerder op en werf je sneller leads en klanten.
Kijk eens kritisch naar je huidige stand en zijn doelgerichtheid. Kun je daarbij wel wat hulp gebruiken? De specialisten van Expo Beursstand staan voor je klaar.
Een beurs is de perfecte gelegenheid om je bedrijf te presenteren aan een groot publiek. Maar hoe val je op tussen de vele concurrerende stands?
Expo Beursstand helpt je met het realiseren van een beursstand die zowel visueel aantrekkelijk als doelgericht is. Zo kom je sneller in contact met geïnteresseerde bezoekers en maak je er echt klanten van.
✔ Profiteer van 40+ jaar internationale standbouwervaring.
✔ Exposeer met een stand die naadloos aansluit bij je merkidentiteit.
✔ Kies voor een topkwaliteit beursstand, met de beste materialen en nieuwste technieken.
✔ Bereid je zorgeloos voor. Van ontwerp tot (de)montage, wij regelen alles voor je.
✔ Kies voordelig en snel uit 1000+ volledig aanpasbare modulaire beursstands.
✔ Werk samen met een vaste projectmanager, die altijd voor je klaarstaat.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek en ontvang een Gratis 3D-ontwerp. Dan haal je straks het maximale uit je beursdeelname.