De 7 beste designtips voor een moderne beursstand

Sta je binnenkort op een beurs en wil je echt opvallen? Profiteer dan van deze verrassende tips voor een moderne beursstand.

Sta je op een beurs en is je stand saai en inwisselbaar? Dan laat je veel potentiële klanten en omzet lopen. Want beursbezoekers zijn ongeduldig en verwend. Ze bezoeken de stands die ze het eerste zien en zijn selectief. Er is toch voldoende aanbod. 

Met een doordachte en opvallende beursstand onderscheid je je van concurrenten. En spreek je het gevoel van de mensen die je wilt bereiken direct aan. Zo trek je ze sneller naar je stand en werf je meer leads en klanten. Wil jij dat ook? Kijk dan snel naar deze 7 designtips voor een moderne beursstand. 

Zo kies je de beste standbouwer van Nederland
Moderne beursstand is consistent

Eenvoud loont op de beursvloer. Bezoekers besluiten in fracties van seconden of ze jouw stand aandoen of niet. Is je boodschap en uitstraling niet direct duidelijk, dan lopen ze om je heen. Vertel je verhaal daarom zo consistent mogelijk. 

Een goed voorbeeld van consistentie is CoolBlue. Van hun site tot bestelbussen en van productteksten tot pakjes op de deurmat: alles straalt CoolBlue uit. Streef dit ook na voor jouw bedrijf en beursstand. En wees eenduidig in je logo, kleuren, uitstraling en tone-of-voice. Zo snappen bezoekers precies wie je bent en waar je voor staat. En onthouden ze je makkelijker en langer.

Design moderne beursstand communiceert precies wat je doet

Tenzij je misschien Apple of KPN bent kent niemand je op je beurs. Ga daar in elk geval vanuit. Het is daarom zaak om zo snel mogelijk duidelijk te maken wat je doet en wat potentiële klanten daarmee opschieten. In woord en beeld. 

Een goede slogan of tagline is onmisbaar. Houd hem zakelijk en functioneel. Woordgrapjes komen vaak slecht over. Laat verder de voordelen van je producten of diensten zien. Dit is vooral belangrijk als bezoekers weinig kennis hebben. In een verkoopgesprek kun je de mogelijkheden vervolgens toelichten.

Houd je boodschap verder eenvoudig. Dit zijn we, dat doen we en dit levert het jou op. Meer is niet nodig om de aandacht te trekken.

Laat je beursstand opvallen

Ben je 13 in een dozijn op een beurs? Hopelijk niet, want dan lopen bezoekers je straal voorbij. Op een beurs wil je juist opvallen en anders zijn. Dat kan inhoudelijk, maar bezoekers kijken eerst naar je stand. Die moet iets uitstralen.

Zorg dat je beursstand opvalt. Dat kan met kleur, design en ook de indeling van je stand. Hoe je dat precies doet hangt sterk af van je branche, doelen en beoogde doelgroep. Een ervaren standbouwer kan je er wel bij helpen. En op internet – bijvoorbeeld bij Pinterest – vind je duizenden foto’s van inspirerende beursstands. Scroll er eens doorheen en kom op ideeën.

Kies voor interactief standdesign

Beweging trekt bezoekers aan. En doen is bijna altijd leuker dan ondergaan. Kies daarom voor interactief standdesign en maak je beursstand interactief.

Interactie kan met techniek, bijvoorbeeld met tablets en beeldschermen. Maar ook door het geven van demonstraties of het laten spelen van een spel. Uiteraard met prijs, om het competitiegevoel te versterken.

Interactie brengt beursbezoekers in beweging en trekt nieuwe geïnteresseerden aan. Zorg dus dat er wat te doen is op je stand.

Je kunt op ons vertrouwen!

Ik garandeer je een stress vrije
Beurs in Amsterdam

Rob-Dirkzwager.jpg
Zet overal je naam op

Weet jij hoe een koe een haas vangt? Niemand weet het precies, daarom kun je de kans maar het beste vergroten.

Op een beurs vergroot je de kans op succes onder andere door overal je naam op te zetten. Van beursbalie tot blocnote en van folder tot koelkastmagneet. Zorg dat je naam bezoekers nog maanden achtervolgt. En maak het zo makkelijk mogelijk om contact op te nemen. Een vrijblijvend telefoontje of mailtje kan zomaar resulteren in meer.

Geef iets weg in je beursstand

Niet bijster origineel, maar ze werken nog steeds: giveaways. Bied standbezoekers iets geks of opvallends aan dat ze graag mee naar huis nemen. Uiteraard voorzien van je contactgegevens.

De weggever mag best iets voorspelbaars zijn als een pen of usb-stick. Als ze hem maar regelmatig gebruiken en je naam vaak zien. Verrassen is uiteraard beter, maar verlies het doel niet uit het oog. De weggever is vooral bedoeld om goodwill te kweken en je naamsbekendheid te vergroten. Tijdens en na de beurs.

Modern standdesign verrast

“Kwaliteit staat hoog in ons vaandel.” Kom je zo’n zin tegen in een tekst, dan sla je hem waarschijnlijk over. We sluiten ons af voor clichés. Voor beursstands geldt iets soortgelijks. Is jouw stand inwisselbaar, dan kijken bezoekers er overheen. Hij verrast niet en ze negeren hem.

Zorg dat jouw beursstand wél verrast en plaats bijvoorbeeld een voorwerp in het zicht. Deel je stand in volgens een opvallend thema. Of speel met kleur, geur en beelden. Waar je ook voor kiest, voorkom grauwe middelmaat en onderscheid je van anderen. Dat zien bezoekers je wel staan.

Moderne beursstand is opvallend en doelgericht Opvallen op een beurs is een must. Doe je hetzelfde als anderen, dan lopen bezoekers je stand voorbij en kijken ze bij een concurrent. Dit kost je klanten en omzet.

Laat het zover niet komen en onderscheid je met een doordachte en opvallende beursstand. Met de designtips uit dit artikel en de hulp van een ervaren standbouwer realiseer je hem. En maak jij van je beursdeelname een groot succes.


Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vraag je gratis 3d design aan

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bezoek onze showroom

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.