Goede voorbeelden die beklijven
Nee laat ik deze keer eens twee goede voorbeelden naar voren halen die me recent zijn opgevallen en bijgebleven:
Een software bedrijf, grote sponsor van F1, had op zijn stand een racesimulator staan. Geheel in de uitvoering zoals we deze in het raceseizoen om de week op TV zien. Met name de heren op de beurs wilden graag plaatsnemen achter het stuur en hun tijden laten klokken. Ze werden daartoe uitgenodigd door dames in raceoveralls die een kopie leken van die van de echte coureurs. Kortom; so far so good. Hun beursstrategie was er op gericht eerst iedereen in de simulator te krijgen om daarna te kijken wie er interessant is. De race duurde ongeveer een minuut en dus stond er al snel een consultant klaar die er in 3 vragen achter kwam of we in de doelgroep vielen of niet. Ook ik nam deel aan de race in de simulator. Na afloop werd ik snel en efficiënt van de stand afgevoerd omdat ik nog niet toe was aan een systeem van minimaal 50K. Maar ik zag ook hoe er echte gesprekken ontstonden en afspraken gemaakt werden. Mooi voorbeeld dus. Relevant en goed uitgevoerd.
Corporate event als onderdeel van de stand
Zeer recent ook zag ik een bank die een zeilbootsimulator op zijn beursstand had. Deze bank sponsort 2 boten in een soort van “kwajongensrace rond de wereld”. Ik las in de krant dat dit deze bank alleen al het veelvoudige van het inleggeld aan vrije publiciteit geeft. Door het inzetten van de zeilsimulator op de stand van dit specifieke onderdeel van deze bank werd slim ingespeeld op het corporate event. Feest dus.
Pijltjes gooien?
Wat ik ook vaak doe op beurzen is even een dart pijltje gooien tegen Raymond van Barneveld. Erg leuk. Bij wie ik dat doe? Ehhh……. Waste dus.