KPI 3 voor bepalen opbrengsten beursdeelname: kosten per acquisitie
De kosten per acquisitie is de derde belangrijke indicator. Dit zijn de kosten die jij maximaal per conversie mag maken om nog winst te maken. Dit verduidelijken we aan de hand van een eenvoudige rekensom.
De investering voor de beursdeelname bedraagt 10.000 euro en je verwachte conversiepercentage is 5%. Als je beursstand 1000 bezoekers trekt en 5% laat inderdaad zijn gegevens achter, dan leidt dat tot 50 leads. Als zij vervolgens allemaal klant worden en minstens 200 euro opleveren, dan verdien je de beursdeelname terug.
Bij deze rekensom kun je genoeg kanttekeningen plaatsen, want natuurlijk wordt niet iedereen lead een klant en misschien geven ze wel veel meer geld uit, maar je snapt het idee. Probeer vooraf helder te krijgen hoeveel geld je mag uitgeven aan het werven van elke lead.
H2: KPI 4 voor bepalen opbrengsten beursdeelname: Customer Lifetime Value
\Nieuwe klanten werven is vele malen duurder dan klanten behouden. De Customer Lifetime Value is een berekening van wat een klant opbrengt in de totale periode dat hij klant is. Door deze waarde te berekenen bepaal je de gemiddelde waarde van een klant.
Nog een eenvoudig rekenvoorbeeld. Stel dat de acquisitiekosten per klant 500 euro bedragen en een gemiddelde klant heeft een Customer Lifetime Value van 10.000 euro. Zou jij 500 euro investeren om deze klant te werven?
De Customer Lifetime Value bereken je aan de hand van een eenvoudige formule: vermenigvuldig per klant de gemiddelde winst met het aantal bestellingen in een bepaalde periode. Als klanten bijvoorbeeld in 2 jaar tijd gemiddeld 1000 euro winst opleveren, weet je hoeveel je aan een lead mag uitgeven om nog steeds winst te maken.
Meet de opbrengsten van je beursdeelname en stuur op resultaat
Deelnemen aan een beurs vergt een forse investering, maar je verdient het terug als je het goed aanpakt. Breng daarom vooraf alle kosten in kaart en bepaal aan de hand van KPI’s hoeveel geld je aan de deelname en het werven van leads mag uitgeven.
Met de 4 prestatie-indicatoren uit dit artikel bepaal je gericht de opbrengsten van de beursdeelname. Zo weet je precies hoe succesvol je was.
Expo Beursstand: jouw partner voor succesvolle beursdeelnames
Werk samen met Expo Beursstand en overtref je verwachtingen. Met meer dan 40 jaar internationale ervaring zijn we je ideale partner voor een unieke en rendabele beursdeelname. Samen realiseren we de stand die perfect aansluit bij je wensen, budget en branche.
Waarom kiezen voor Expo Beursstand?
✔ Altijd deadlines gehaald en gegarandeerd perfect resultaat.
✔ Duurzame oplossingen met de nieuwste materialen en technieken.
✔ Eén aanspreekpunt voor ontwerp, bouw, montage, full-service support en meer.
Neem nu contact op voor een vrijblijvende offerte en ervaar hoe Expo Beursstand je beursdeelname naar een hoger niveau tilt.