Tijdens de vakbeurs waar uw bedrijf een mooie beursstand had, heeft u veel bezoekers gesproken en veel badges gescand met allerhande gegevens en aanvragen voor informatie. U neemt zich voor alle bezoekers persoonlijk te bellen om een afspraak te maken, maar eenmaal terug op kantoor nemen de dagelijkse werkzaamheden de overhand en is de beurs al snel vergeten.
Zonde! U heeft waarschijnlijk flink geïnvesteerd in het laten bouwen van een mooie stand, u en uw medewerkers zijn vooraf bezig geweest met de organisatorische rompslomp die bij een beursdeelname hoort en u bent afwezig geweest van kantoor tijdens de beurs zelf. Een succesvolle beursdeelname gaat hand in hand met een goede opvolging. Zonder dit essentiële onderdeel had u uw budget beter in andere activiteiten kunnen investeren. Daarom hierbij enkele bruikbare tips om het belang van een goede opvolging voor uw bedrijf onder de aandacht te brengen.
Vragen, luisteren, noteren
Een goede opvolging begint al op de beursstand, tijdens het gesprek dat u voert met uw bezoeker. Instrueer uw standbemanning goed over hoe u het standbezoek wilt opvolgen en wat voor informatie u daarvoor nodig hebt. Daarbij is het handig als uw standbemanning noteert waar het gesprek over ging, zodat u achteraf relevante informatie hebt voor een goede opvolging.