7 tips om je presentatie met een pop-up wand aantrekkelijk te maken én te houden
1. Welke vorm voor je pop-up stand of beurswand?
De meest bekende en gebruikte vorm is de halfronde vorm. En daar is niet mis mee. Maar bekijk naast de standaard halfronde variant ook eens rechte varianten, varianten met een hoek of gekoppelde varianten waarbij van 2 of 3 pop-up systemen 1 grotere gemaakt wordt. Deze hebben een heel andere “look” die misschien wel heel goed past bij jouw bedrijf of product. Sommige van deze systemen zijn bovendien modulair te vergroten en verkleinen voor extra flexibiliteit. Door af te wijken van de standaard (en dus op te vallen in de massa) kunnen soms opvallende en bijzondere resultaten worden geboekt.
2. Zet je pop-up wand ruim van tevoren op en check deze op essentiële punten.
Zo voorkom je verrassingen en heb je nog de tijd om problemen te fixen. Kapotte frames kunnen bijna altijd wel gerepareerd worden en ook nieuwe magneetpanelen zijn meestal redelijk snel te regelen. Moeten banen die door intensief gebruik minder mooi zijn geworden toch vervangen worden dan is dat een mooi moment om na te denken over een nieuwe lay-out met een nieuwe, attractieve en pakkende communicatie.
3. Vervang beschadigde panelen.
Ja ik hoor je al roepen voor eigen parochie te preken;). Maar echt, ga niet op een beurs, congres of evenement staan met panelen die overduidelijk beschadigd zijn want het ziet er armoedig uit. Vervang deze en zet je imago niet op het spel.
4. Besteed aandacht aan de verlichting
Het effect van directe verlichting op de pop-up wand is erg belangrijk. Bespaar daar nooit op. In communicatie is minder meestal meer, maar dat geldt zeker niet voor de hoeveelheid licht op je beurswand. Veel stands zijn letterlijk en figuurlijk onderbelicht. Naast de standaard halogeenverlichting kun je tegenwoordig ook kiezen voor moderne LED verlichting. Let daarbij echter wel op de kleur van het licht want die is, afhankelijk van het type, soms te “koud”. Er zijn echter ook heel goede LED lampen verkrijgbaar tegen acceptabele prijzen.
5. Bekijk eerst wat je koopt
Ik weet het, we leven in een online tijdperk. En ook ik koop daar waar mogelijk mijn producten zoveel mogelijk online vanachter mijn luie (bureau)stoel. Maar met online kopen van je pop-up wand neem je wel risico. Het gaat tenslotte om je (beurs)presentatie. En alhoewel de wanden er op de website van de leverancier altijd even mooi uit zien weet je nooit of dat “live” ook wel het geval is. Beter eerst even checken dus.
Maar er is nog een reden om eerst eens te gaan kijken bij de potentiële leverancier. Want een goede leverancier kan je, zeker als je nog niet zo ervaren bent met het organiseren van je beursdeelname, goede adviezen geven en je behoeden voor fouten. En je zodoende dus helpen om je beursdeelname tot een succes te maken.
6. Plan toekomstige aanpassingen
En maak daar budget voor vrij. Bij goed gebruik zal de pop-up wand zelf (het frame) jarenlang mee gaan. Maar de vraag is of je communicatie dat ook doet. Nieuw product? Nieuwe doelgroep? Nieuwe huisstijl? Aantrekkelijke beursaanbieding? Dan moeten ook je panelen aangepast worden.
7. Eenvoudige accessoires geven je presentatie meerwaarde
Ook een eenvoudige pop-up wand kan er super uitzien, zelfs in de meest standaard uitvoering. Toch helpen zinvolle accessoires om het creëren van onderscheidend vermogen. Daarbij kun je denken aan:
- Vitrines voor productpresentatie
- Ingebouwde LCD schermen
- Folderschappen en folderrekken
- Bijpassende balies
- Ipad standaards
- Extra modules die kunnen worden aangekoppeld
Conclusie
Voor het maken of inrichten van een beursstand zijn pop-up wanden of pop-up stands nog steeds fantastische hulpmiddelen. Door de aantrekkelijke prijs van standaard uitvoeringen zijn deze systemen voor een heel grote groep bedrijven bereikbaar. Door gebruik te maken van slimme accessoires kun je je presentatie “customisen” en extra uitstraling geven. Door te kiezen voor een vorm die afwijkt van de veel gebruikte halfronde vorm krijgt kun je de stand of wand nóg meer laten onderscheiden. Geef je “beursdisplay” wel de nodige aandacht en check regelmatig of die er nog voor 100% representatief uitziet. Budgetteer en vervang met enige regelmaat (voor zover noodzakelijk) de prints laat eventuele gebreken meteen herstellen.