Technologie op de beurs: 7 slimme oplossingen voor je stand

oktober 25, 2024

Beursstands lijken soms op saaie folders in 3D. De ongeïnspireerde stands boeien bezoekers niet, interactie is minimaal en exposanten werven nauwelijks leads.

Stel je nu eens voor dat bezoekers gefascineerd je stand binnenlopen. Ze doen enthousiast mee aan interactieve belevingen en ze ervaren je producten en diensten op een unieke en prikkelende manier. Leads stromen binnen en je beursdeelname wordt een daverend succes.

Zeven_soorten_technologieen_om_interactie_op_de_beursstand_te_verbetere

De sleutel tot meer beurssucces? De juiste technologie. We hebben 7 innovatieve technologieën geselecteerd die jouw beursstand transformeren tot een interactieve beleving, voor elk publiek. Ontdek hoe AR, VR, gamification en meer jouw beursstand naar een hoger niveau tillen.

NEEMT U DEEL AAN EEN BEURS?

1. Meer conversie op de beursvloer met project mapping

Project mapping is een spectaculaire vorm van augmented reality. In plaats van een plat 2D-scherm, gebruik je 3D-projecties die op elk oppervlak passen, van alledaagse objecten tot complete landschappen.

Met project mapping laat je stille objecten tot leven komen met verbluffende bewegende beelden. En kun je projecties combineren met audio en visuele effecten voor een nog realistischer beleving.

Bezoekers hebben voor project mapping geen speciale apparatuur nodig. Dit maakt de techniek extra toegankelijk en uitnodigend.

Waarom project mapping perfect is voor jouw beursstand:

  • De unieke visuals en interactieve elementen vallen direct op.
  • Creëer een unieke beleving die jouw merkboodschap optimaal overbrengt.
  • Werf meer leads, met interactieve elementen die aansporen tot actie.

Verschillende bekende merken en adverteerders werven al meer leads met project mapping. Volg jij hun voorbeeld?

Virtual_Wall.jpg

2. Maak je beursstand interactief met bewegende virtuele wanden

Vergeet statische beurswanden: met bewegende virtuele wanden realiseer je een interactieve beleving die gegarandeerd de aandacht trekt.

Virtuele wanden maken met LED- en projectieschermen een digitaal oppervlak, waarop je van alles kunt tonen.

  • Laat je producten in 3D tot leven komen met productpresentaties
  • Daag bezoekers uit en verzamel waardevolle data met quizjes.
  • Deel productinformatie, brochures en video’s op een interactieve manier.

Met virtuele wanden onderscheid je je echt van de concurrentie. Onderzoek daarom deze techniek en til je stand naar een hoger niveau.

.

3. Haal meer uit je beursstand met Interactieve vloeren

Heb je ooit naar de vloer gekeken waarop je loopt? Waarschijnlijk niet, want de vloer is één van de minst gebruikte onderdelen van een beursstand. Terwijl je er juist het meest interactieve deel van de stand van kunt maken.

Door kubusvormige LED-lampen met bewegingssensoren te installeren, verandert de kleur van de vloer wanneer een bezoeker erop loopt. Zo verras je standbezoekers op originele wijze en heb je direct een ingang voor een gesprek. Desgewenst kun je ook een unieke branded-versie van Twister of een ander spel integreren in de stand. Zo krijg je nog meer interactie in je stand.

4. Benader beursbezoekers individueel met veelzijdige beacons

Interactive_Florring.jpgBeacons zijn kleine draadloze zenders die radiosignalen uitzenden naar Bluetooth-apparaten in de omgeving. Dit kunnen smartphones, smartwatches en tablets zijn. Elke beacon zendt een uniek ID-nummer naar een slim apparaat; zo weet de smartphone of tablet dat dit een beacon is van een bepaalde afzender.

Met beacons kun je gericht promotiecodes, kortingsbonnen, en flash-deals aanbieden aan beursbezoekers. Ook kun je de zenders inzetten om bezoekers naar je stand te trekken. En omdat alles digitaal is, kun je alle data opslaan en analyseren.

Beacons bieden je als exposant real-time inzicht in het bezoekersgedrag op je beursstand. Daardoor kun je gerichter communiceren en efficiënter leads werven. Gebruik jij ze al?

NEEMT U DEEL AAN EEN BEURS?

5. Betrek bezoekers echt bij je merk met AR en VR

Becaon.jpg

Met virtual reality (VR) en augmented reality (AR) dompel je bezoekers digitaal onder in jouw merkwereld. Laat ze producten van alle kanten bekijken, virtueel rondlopen in een fabriek of showroom, of interactieve games spelen met jouw producten. De mogelijkheden zijn eindeloos.

VR en AR zijn ideaal voor productdemonstraties. Want ga maar na:

  • Je hebt weinig ruimte nodig.
  • Bezoekers kunnen je producten van alle kanten bekijken en inzoomen op details.
  • Je verzamelt op speelse manier waardevolle data en leert toekomstige klanten beter kennen.

Met AR en VR in je beursstand ben je zeker van meer aandacht.

Wat is het verschil tussen AR en VR?

AR__VR.jpg

AR (Augmented Reality):

Voegt digitale elementen toe aan de echte wereld, zoals via je smartphone camera.
Denk aan Pokémon GO of Snapchat filters.
Je ziet de echte wereld én de digitale toevoegingen.

VR (Virtual Reality):

Creëert een volledig virtuele wereld
Hiervoor heb je meestal een VR-bril nodig.
Je beleeft de virtuele wereld alsof je er zelf onderdeel van bent.

6. 4D storytelling door middel van multi-sensory installaties

AR_Face.jpg

Ben je weleens in een 4D-bioscoop geweest? Zo niet, dan mis je echt wat. In deze spectaculaire bioscopen ervaar je films met alle zintuigen: 360 graden-projectie, speciale effecten, geuren en zelfs bewegende stoelen. Zo word je helemaal opgeslokt door het verhaal.

Innovatieve merken gebruiken 4D-technologie om hun producten op een unieke manier te presenteren. Denk bijvoorbeeld aan een 4D-beleving voor een nieuw drankje. 4D versterkt de ervaring met beelden, geluiden, geuren en trillingen. Zo wordt proeven een onvergetelijke beleving.

De mogelijkheden met 4D zijn eindeloos. Laat je creativiteit de vrije loop en creëer een beursstand die bezoekers versteld doet staan.

7. Productpresentatie via een digitaal display

4D_Storytelling_2.jpg

Met digitale displays creëer je een interactieve en dynamische productpresentatie die gegarandeerd de aandacht trekt.

In tegenstelling tot een traditioneel display kan een digitaal display in real time worden aangepast. Zo verander je eenvoudig de kleur, het uiterlijk en het geluid van het scherm. Daardoor blijft de presentatie fris en dynamisch voor bezoekers.

Dit zijn de voordelen van een digitaal display:

  • Trek met bewegend beeld sneller de aandacht van bezoekers
  • Pas productdemonstraties, afbeeldingen en video’s in real-time aan. Zo zijn je presentaties altijd fris en relevant.
  • Maak displays interactief met touchscreen-technologie. Bezoekers kunnen zelf door jouw product navigeren, spelletjes spelen of informatie opvragen.

Met digitale displays kun je bovendien eenvoudig gebruikersdata verzamelen. Deze data kun je inzetten om je productpresentatie te optimaliseren en de effectiviteit van de beursstand te vergroten.

Als exposant kun je verschillende schermen inzetten als digitaal display. Gebruik bijvoorbeeld digitaal glas met multi-touch mogelijkheid voor het geven van digitale presentaties. Een transparant LCD-scherm kun je inzetten als digitale overlay voor je fysieke producten. Zo breid je je display uit met een virtuele interface.

Maak van jouw beursdeelname een onvergetelijke ervaring

Met de nieuwste digitale technologieën voor beursstands presenteer je je organisatie op een unieke manier presenteert. Van interactieve AR- en VR-ervaringen tot meeslepende 4D-presentaties en dynamische digitale displays: de mogelijkheden zijn eindeloos.

Bij Expo Beursstand volgen we technologische ontwikkelingen op de voet. En verwerken we bewezen succesvolle oplossingen in onze stands. Zo maak jij indruk op de beursvloer en vergroot je de ROI van je beursdeelname spectaculair.

Samen met Expo Beursstand:

  • Trek je de aandacht van bezoekers
  • Vergroot je de interactie met jouw doelgroep
  • Werf je meer leads
  • Maak van jouw beursdeelname een ongekend succes

Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. En ontvang een 3D-ontwerp van een beursstand naar keuze helemaal gratis.