5. Betrek bezoekers echt bij je merk met AR en VR
Met virtual reality (VR) en augmented reality (AR) dompel je bezoekers digitaal onder in jouw merkwereld. Laat ze producten van alle kanten bekijken, virtueel rondlopen in een fabriek of showroom, of interactieve games spelen met jouw producten. De mogelijkheden zijn eindeloos.
VR en AR zijn ideaal voor productdemonstraties. Want ga maar na:
- Je hebt weinig ruimte nodig.
- Bezoekers kunnen je producten van alle kanten bekijken en inzoomen op details.
- Je verzamelt op speelse manier waardevolle data en leert toekomstige klanten beter kennen.
Met AR en VR in je beursstand ben je zeker van meer aandacht.
Wat is het verschil tussen AR en VR?
AR (Augmented Reality):
Voegt digitale elementen toe aan de echte wereld, zoals via je smartphone camera.
Denk aan Pokémon GO of Snapchat filters.
Je ziet de echte wereld én de digitale toevoegingen.
VR (Virtual Reality):
Creëert een volledig virtuele wereld
Hiervoor heb je meestal een VR-bril nodig.
Je beleeft de virtuele wereld alsof je er zelf onderdeel van bent.
6. 4D storytelling door middel van multi-sensory installaties
Ben je weleens in een 4D-bioscoop geweest? Zo niet, dan mis je echt wat. In deze spectaculaire bioscopen ervaar je films met alle zintuigen: 360 graden-projectie, speciale effecten, geuren en zelfs bewegende stoelen. Zo word je helemaal opgeslokt door het verhaal.
Innovatieve merken gebruiken 4D-technologie om hun producten op een unieke manier te presenteren. Denk bijvoorbeeld aan een 4D-beleving voor een nieuw drankje. 4D versterkt de ervaring met beelden, geluiden, geuren en trillingen. Zo wordt proeven een onvergetelijke beleving.
De mogelijkheden met 4D zijn eindeloos. Laat je creativiteit de vrije loop en creëer een beursstand die bezoekers versteld doet staan.
7. Productpresentatie via een digitaal display
Met digitale displays creëer je een interactieve en dynamische productpresentatie die gegarandeerd de aandacht trekt.
In tegenstelling tot een traditioneel display kan een digitaal display in real time worden aangepast. Zo verander je eenvoudig de kleur, het uiterlijk en het geluid van het scherm. Daardoor blijft de presentatie fris en dynamisch voor bezoekers.
Dit zijn de voordelen van een digitaal display:
- Trek met bewegend beeld sneller de aandacht van bezoekers
- Pas productdemonstraties, afbeeldingen en video’s in real-time aan. Zo zijn je presentaties altijd fris en relevant.
- Maak displays interactief met touchscreen-technologie. Bezoekers kunnen zelf door jouw product navigeren, spelletjes spelen of informatie opvragen.
Met digitale displays kun je bovendien eenvoudig gebruikersdata verzamelen. Deze data kun je inzetten om je productpresentatie te optimaliseren en de effectiviteit van de beursstand te vergroten.
Als exposant kun je verschillende schermen inzetten als digitaal display. Gebruik bijvoorbeeld digitaal glas met multi-touch mogelijkheid voor het geven van digitale presentaties. Een transparant LCD-scherm kun je inzetten als digitale overlay voor je fysieke producten. Zo breid je je display uit met een virtuele interface.
Maak van jouw beursdeelname een onvergetelijke ervaring
Met de nieuwste digitale technologieën voor beursstands presenteer je je organisatie op een unieke manier presenteert. Van interactieve AR- en VR-ervaringen tot meeslepende 4D-presentaties en dynamische digitale displays: de mogelijkheden zijn eindeloos.
Bij Expo Beursstand volgen we technologische ontwikkelingen op de voet. En verwerken we bewezen succesvolle oplossingen in onze stands. Zo maak jij indruk op de beursvloer en vergroot je de ROI van je beursdeelname spectaculair.
Samen met Expo Beursstand:
- Trek je de aandacht van bezoekers
- Vergroot je de interactie met jouw doelgroep
- Werf je meer leads
- Maak van jouw beursdeelname een ongekend succes
Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. En ontvang een 3D-ontwerp van een beursstand naar keuze helemaal gratis.