Het beursseizoen gaat vanaf september weer vol van start. Veel bedrijven hebben in met name september, oktober en november weer één of meerdere beurzen gepland stand. Wellicht geldt dit ook voor u.
Als u deze beursdeelnames nog niet helemaal “rond” heeft dan is het zaak om dit zo snel mogelijk alsnog te doen. Tenslotte geldt ook bij het deelnemen aan beurzen dat een goede voorbereiding de basis is voor succes. Als u een beursstand gaat huren, bespreek dan alle details tijdig met de standbouwer, verhuurder van de beursstand of andere partij die hierbij betrokken is. Want ook voor hen zijn de maanden september, oktober en november maanden van topdrukte waarin alle zeilen bijgezet moeten worden om aan de vraag en wensen van hun klanten te kunnen voldoen.
Op welke wijze kan uw bestaande stand worden verbeterd?
Bent u in het bezit van uw eigen beursstand (bijvoorbeeld een mobiele beursstand of systeemstand), laat deze dan nu (bijvoorbeeld bij u in het magazijn) opzetten om alle onderdelen kritisch te controleren. Kijk daarbij behalve naar het systeem zelf ook kritisch naar de communicatie en bedrukking ervan. Vertelt deze nog steeds het verhaal zoals u wilt? Sluit deze nog aan bij uw huidige strategie? Een stand moet de bezoeker in korte tijd overtuigen en aansporen tot actie. Voldoet in dat opzicht uw stand nog? Nu is de tijd om nog een keer kritisch te kijken naar uw presentatie. Soms kunnen met kleine aanpassingen aanzienlijke verbeteringen gerealiseerd worden die van grote invloed kunnen zijn op het resultaat van uw beursdeelname.