10 Beste manieren om je beursstand te verbeteren!

10 beste manieren om je beursstand te verbeteren

Beurzen bieden volop kansen voor je bedrijf. De concurrentie is echter groot en met alleen een stand ben je er nog. Volg daarom deze 10 tips, en haal alles uit je beursdeelname.

Het is cruciaal dat je de juiste beursstand kiest. Verschillende bedrijven bieden standbouw aan; maar niet elke aanbieder helpt zijn opdrachtgevers even goed. Je stand bepaalt voor een groot deel hoe bezoekers je beursdeelname ervaren. Daarom moet je glasheldere criteria hebben voor je ideale beursstand. Want val je niet op, dan is je beursdeelname gedoemd te mislukken.

Deelnemen aan een vakbeurs vergt flink wat budget. Daarom is een goede Return On Investment essentieel. In plaats van de eerste de beste beursstand te kiezen, kun je dit beter strategisch benaderen. Deze tips helpen daarbij.

Zorg dat je beursstand opvalt

Ongeacht de aard van je bedrijf en het thema van de beurs, moet je stand allereerst opvallen. Mensen komen niet speciaal voor jou en de concurrentie is groot. Om op te vallen, is het zaak dat je stand een intrigerend design heeft en interactiviteit uitstraalt. Dit trekt bezoekers aan en verlaagt de drempel om contact met je op te nemen.

De aandacht trekken met een beursstand kan op verschillende manieren. Denk aan op maat gemaakte tafelkleden, opvallende bedrukking en spectaculaire stoffen displays.

Creëer een buzz met onweerstaanbare promotie-objecten

Naast je stand zijn promotieartikelen onmisbaar om de aandacht te trekken. Met een slimme weggever denken bezoekers ook na de beurs regelmatig aan je. Het zorgt voor een constante herinnering.

Goede weggevers zijn kwalitatief hoogwaardig en praktisch. Het is zonde om budget te besteden aan weggevers die niemand gebruikt. Kies ze daarom bewust.

Denk aan een powerbank, Bluetooth speaker of gepersonaliseerde items zoals een naamplaatje om aan bezoekers te geven.

Je kunt op ons vertrouwen!

Ik garandeer je een stress vrije
Beurs in Amsterdam

Rob-Dirkzwager.jpg
Organiseer wedstrijden, enquêtes en quizzen

Met interactie trek je bezoekers aan. Er gebeurt wat in en rond je stand, en anderen willen zien wat. Presenteer je bedrijf daarom positief met leuke activiteiten en spelletjes. Zo maak je een blijvende indruk en werf je extra mensen door mond-tot-mondreclame. Ook vergroot je de loyaliteit onder bestaande en nieuwe klanten.

Demonstreer je product

Show, don't tell is een bekend principe in de reclamewereld. Hij geldt ook voor beurzen. Vertel niet alleen over je aanbod, maar laat bezoekers het ervaren. Het maakt je beursstand intrigerender. Zie het als een mini-reclame of interactieve sales pitch. Wat doe jij anders en beter dan concurrenten?

Laat het publiek je producten aanraken en voelen. Dan kruip je in het hoofd van potentiële klanten en dit maakt je steeds aantrekkelijker.

Versterk de band met andere exposanten

Blijf niet in je beursstand staan, zodra hij eenmaal staat. Loop rond, ontdek wat anderen aanbieden en wie er allemaal aanwezig zijn op het event. Ga het gesprek met ze aan en hoor welke oplossingen zij bieden voor hun klanten.

Door goed rond te kijken en te vragen, leer je de concurrentie beter kennen. Ook biedt het kansen voor interessante samenwerkingen, en laat je je netwerk groeien. Dat komt altijd van pas.

Zoek zo snel mogelijk contact met bezoekers van je beursstand

Interactie is essentieel voor een beursstand die klanten oplevert. Nodigt je stand uit tot stoppen, zorg dan dat er altijd iemand is om het gesprek mee aan te knopen. Luister vooral en wees niet opdringerig. Beantwoord vragen en denk met bezoekers. Misschien krijg je wel nieuwe inzichten over je branche.

1000+ standontwerpen
Verzamel mailadressen voor mailinglijst

E-mail is een van de beste manieren om direct in contact te komen met bestaande en nieuwe klanten.

Je kunt de deelnemerslijst opvragen bij de organisatoren van het event, of zelf een mailinglijst maken. Vraag klanten en bezoekers dan hun naam en e-mailadressen door te geven. Zo heb je een onmisbare lijst van alle geïnteresseerden in je oplossingen. Bovendien kun je dezelfde lijst gebruiken voor de volgende beurs.

Wees actief op sociale media

Sociale media zijn onmisbaar, en je online-aanwezigheid is net zo belangrijk als je echte. Wanneer doelgroepen verschillende platforms gebruiken, wil je ook daar contact met ze hebben. Aanwezigheid op sociale media promoot je bedrijf en vergroot je zichtbaarheid.

Houd aangrenzende markten in de gaten

Beurzen en tentoonstellingen bieden volop zakelijke kansen. Ook verkopers en distributeurs kunnen heel waardevol zijn voor je bedrijf. Ga het gesprek met ze aan. Wellicht kunnen ze je in nieuwe markten introduceren?

Investeer volop in bestaande klanten

Nieuwe klanten werven op een beurs is een enorme uitdaging. In de praktijk is het makkelijker om de relatie met bestaande afnemers voort te zetten. Zij kennen je al en zijn al overtuigd van de voordelen.

Steek de meeste tijd in het dichtbij houden van tevreden afnemers. Dan bouw je een langdurige relatie met ze op.

Conclusie:  Een beursstand is onmisbaar onderdeel voor elke exposant. Stel daarom altijd een uitgebreide eisenlijst op, waarin je rekening houdt met je wensen, doelen en de mensen die je wilt bereiken. Kijk daarna naar kansen om je stand te verbeteren. Met de 10 tips en suggesties uit dit artikel maak je áltijd een ijzersterke indruk.


Gerelateerde berichten

Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vraag je gratis 3d design aan

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bezoek onze showroom

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.