Waarom beurzen de slimste marketinginvestering zijn

oktober 24, 2024

Online marketing is niet meer weg te denken. Maar onderschat de kracht van offline marketing – zoals beurzen – niet. Ontdek de 5 grootste voordelen van beursdeelnames én de kracht van persoonlijk contact.

In de dynamische wereld van marketing kijk je als marketeer snel naar online kanalen. SEO, SEA en online advertising: je kunt er niet meer omheen. Er is alleen meer dan promotie op internet.

Die-Top-5-Techniktrends-for-die-2017-Messe-Saison

Juist in dit digitale tijdperk bieden beursdeelnames unieke kansen om je merk te versterken, contacten te leggen en je omzet te vergroten.

neemt je deel aan een beurs?

Waarom beurzen onmisbaar zijn in jouw marketingmix

Dit zijn 5 overtuigende argumenten waarom beurzen nog steeds een prominente rol vedienen in jouw marketingmix.

1. Waardevolle interactie leidt tot meer leads

Een beursvloer is een uniek platform om rechtstreeks contact te leggen met je potentiële klanten. Je kunt hen in real time informeren over je producten of diensten, hun vragen beantwoorden en waardevolle feedback verzamelen. Deze persoonlijke interactie is goud waard.

Uit onderzoek van Hubspot blijkt dat 67% van de beursbezoekers van plan is om binnen een jaar zaken te doen met een exposant. Dit directe contact leidt dus tot gerichtere leads en een hogere conversieratio.

Laten we eens kijken naar de voordelen die beursdeelname voor je bedrijf kan hebben.

2. Vergroot naamsbekendheid en merkbeleving op de beursvloer

Deelname aan relevante beurzen vergroot de zichtbaarheid van jouw merk bij een breed publiek. Met een professioneel ontworpen, interactieve beursstand trek je de aandacht van bezoekers.

Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat twee derde van de beslissers (66%) vóór een aankoop uitgebreid op zoek gaat naar informatie over het product of de dienst. Beursdeelname biedt een perfecte kans om deze informatie aantrekkelijk te presenteren.

3. Vergroot vertrouwen met een sterke uitstraling

Een verzorgde beursstand versterkt de professionaliteit van je organisatie. Het is een visitekaartje waarmee je vertrouwen wekt en je onderscheidt van de concurrentie. Onderzoek van FreemanXP toont aan dat 70% van de beursbezoekers een positievere indruk krijgt van een bedrijf met een professionele beursstand.

4. Leer, inspireer en blijf vooroplopen als ambitieuze organisatie

Beurzen bieden een uitstekende gelegenheid om je te profileren als expert in jouw vakgebied. Je kunt je nieuwste innovaties presenteren, trends signaleren en inspiratie opdoen bij concurrenten.

Volgens The Manifest geeft 90% van de beursbezoekers aan dat ze nieuwe producten of diensten ontdekken op beurzen. Deze kennisvergaring en concurrentieanalyse helpen je om je voorsprong te behouden en je marktpositie te versterken.

5. Kom direct in contact met waardevolle potentiële klanten

Beurzen zijn een efficiënte plek om waardevolle leads te werven. Door gerichte gesprekken te voeren met geïnteresseerde bezoekers leg je de basis voor toekomstige sales. Zo blijkt uit onderzoek van Marketo dat beursleads 3 keer meer geneigd zijn om een aankoop te doen dan websitebezoekers

neemt je deel aan een beurs?

Begin direct. Kies je stad en standontwerp en zet hem volledig naar je hand.

Bonusreden: ontdek wat je concurrenten doen

Beurzen zijn ideaal om je eigen merk te promoten, en om te zien waar je concurrenten zich mee bezighouden. Door de stands van je concurrenten te bezoeken en met hen in gesprek te gaan, verzamel je waardevolle informatie over:

  • Nieuwe producten en diensten
  • Gebruikte marketingstrategieën
  • Doelgroep die ze willen bereiken
  • Sterke en zwakke punten van jezelf en concurrenten

Door je concurrenten op de beurs in de gaten te houden, blijf je kortom scherp. Zo kun je je concurrentiepositie verstevigen.

Tips voor leadgeneratie op beurzen

Beurzen zijn een goede manier om nieuwe klanten te ontmoeten, je merk te promoten en je sales te boosten. Maar hoe val je op en maak je blijvend indruk, tussen alle concurrenten? Dit zijn onmisbare tips.

Gebruik een aantrekkelijke lead capture-tool

Dit kan een formulier zijn om contactgegevens te verzamelen, of een QR-code die bezoekers naar een landingspagina leidt met exclusieve content of een kortingsactie. Zorg ervoor dat de tool eenvoudig is en echt van meerwaarde is voor bezoekers.

Maak waardevolle content

Deel brochures, flyers en andere interessante materialen uit die relevant zijn voor de mensen die je wilt bereiken. Of bied een gratis adviesgesprek aan in je stand. Dan kunnen beursbezoekers alvast proeven van je kennis en toegevoegde waarde. En moedig je hen aan om ook na de beurs contact met je op te nemen.

Organiseer opvallende activiteiten

Denk aan workshops, demonstraties of prijsvragen om bezoekers te betrekken en hun contactgegevens te verzamelen. Dit maakt je stand aantrekkelijker en zorgt voor een positieve beurservaring.

Gebruik slimme technologie

Maak gebruik van tablets, touchscreens of virtual reality-ervaringen om je producten of diensten op een interactieve manier te presenteren. Dit trekt de aandacht en maakt je stand moderner en aantrekkelijker.

Volg leads actief op

Neem na de beurs contact op met de verzamelde leads en ga met ze in gesprek. Bedank ze voor hun interesse en bied ze waardevolle informatie of een speciale aanbieding. Dit geeft ze het gevoel dat ze bijzonder zijn en zo vergroot je de kans dat ze klant worden.

Beurzen een perfecte offline marketing tool.

Dit waren de 5 redenen waarom beurzen een perfecte offline marketing tool blijven. Presenteer je merk ook op de beurs op de juiste wijze aan je ideale klanten en profiteer van de voordelen.

Ben je benieuwd hoe je toekomstige beursstand eruit kan komen te zien? Stuur dan een mail naar [email protected]055-3238555 of bel ons op: 055-3238555. Dan ontvang je binnen 5 werkdagen gegarandeerd een gratis 3D-standontwerp.