Een beurs is voor veel bedrijven onmisbaar in de marketingmix. Zet je ze goed in, dan is het je beste bron om nieuwe leads te genereren. Maar een beurs voorbereiden kost ook veel tijd en moeite. En als je niet goed omspringt met je budget, een hoop extra geld.
Ontdek in dit artikel hoe je maximaal grip houdt op je budget. Zodat je optimaal presteert op je volgende beurs in Nederland.
Plan ruim van tevoren
Een beursdeelname inplannen is even uitdagend als belangrijk. Doe je het voor het eerst, dan raak je snel overweldigd door de complexiteit ervan.
Maak het jezelf makkelijk, en noteer vooraf alles wat je nodig hebt. Van het boeken van de standruimte, tot het huren of kopen van een stand en andere essentiële onderdelen.
Je kunt ook informatie inwinnen door zelf regelmatig beurzen te bezoeken. Of door een expert in te schakelen om een realistisch budget te bepalen.
Op de beurs concurreer je met talloze concurrenten, maar je kunt ze ook als inspiratiebron gebruiken. Kijk wat ze goed doen. Herhaal en verbeter vervolgen wat voor hen werkt. Beter goed gepikt, dan slecht verzonnen.
Bepaal je budget
Exposeren op een beurs is niet goedkoop. Breng daarom snel in kaart waar je geld aan uitgeeft. Het grootste deel van je budget gaat naar het:
- Huren van standruimte
- laten ontwerpen en bouwen van een beursstand
- Promotionele activiteiten
- Overnachtingen voor je team (bij een meerdaagse beurs)
Houd rekening met alle uitgaven en stem je budget daar eerlijk op af. De kosten vallen vaak hoger uit dan verwacht.
Focus op je standontwerp
Ontwerp en bouw van een beursstand kost het nodige geld. Dit loopt op tot wel 40% van je budget. Je kunt het huren van de standruimte en andere standgerelateerde uitgaven bij deze 40% rekenen.
Logistiek
Logistiek voor een beurs is kostbaar. Zeker als je internationaal exposeert. Het verpakken en transporteren van je stand is duur, ingewikkeld en tijdrovend.
Dit zijn waardevolle tips om je uitgaven te plannen en tijd en geld te besparen.
- Vermijd onnodige bagage. Huur je stand bijvoorbeeld bij een lokale standbouwer.
- Werk samen met een partij als Expo Beursstand. Dan beschik je over een voordelige huurstand en aanvullende diensten. Lokale standbouwers in Nederland weten bovendien wat aanslaat in het land. Dat vergroot je effectiviteit.
Promotionele activiteiten
Bezoekers komen niet zomaar naar je beursstand. Bedenk daarom promotieactiviteiten om aanwezigen naar je stand te lokken. Dit kan een speciale wedstrijd of activiteit zijn, in het verlengde van je product of dienst. Winnen spreekt mensen altijd aan. Je kunt ook weggevers inzetten, om de naamsbekendheid van je organisatie te vergroten.
Promotionele activiteiten
Bezoekers komen niet zomaar naar je beursstand. Bedenk daarom promotieactiviteiten om aanwezigen naar je stand te lokken. Dit kan een speciale wedstrijd of activiteit zijn, in het verlengde van je product of dienst. Winnen spreekt mensen altijd aan. Je kunt ook weggevers inzetten, om de naamsbekendheid van je organisatie te vergroten.
Andere uitgaven
Bij overige kosten kun je denken aan:
- Elektriciteit
- Opslag
- Onderhoud van de stand
- Vloerbedekking
- Eten en drinken
- Bedrijfskleding etc.
Bespaar geld tijdens je volgende beursdeelname in Nederland
Exposeer je binnenkort in Nederland? Bespaar dan geld met deze 6 budgetbesparende tips.
Zoek je nog een hoogwaardige en betaalbare standbouwer? Neem dan contact op met Expo Beursstand. We bieden een turnkey beursstanddiensten in Nederland en de rest van de wereld, zodat jij altijd maximaal presteert op je volgende beurs.