7 beurs giveaways die beursbezoekers wél willen hebben

Giveaways zijn onmisbaar op een beurs. Maar welke relatiegeschenken gooien beursbezoekers niet direct weg? Deze 7 producten hebben de hoogste ROI

Een giveaway hoort bij een beurs als oant moarn bij Piet Paulusma. En poedersuiker bij een oliebol. Ze zijn tot elkaar veroordeeld. Dat promotieproducten al decennia populair op beurzen en evenementen is niet gek. Iedereen vindt het leuk om een kadootje te krijgen. Bovendien kun je ze eenvoudig voorzien van reclame. 
 

Effectieve giveaways hoeven niet origineel te zijn

USB-sticks, paraplu’s en snoeppotten: relatiegeschenken zijn er in alle soorten en maten. Wat maakt een relatiegeschenk nou tot een succes?

Een geslaagde giveaway draagt een gerichte boodschap uit aan een duidelijk gekozen doelgroep, op een regelmatige basis. Dat laatste is belangrijk, want de nadruk moet liggen op herhaling. 

Mensen doen nooit direct zaken met een bedrijf of organisatie. Ze moeten je eerst leren kennen en vertrouwen voor ze contact opnemen. Een veelgebruikt relatiegeschenk laat steeds je naam en boodschap zien. En daarmee treedt een aloude wet in werking: herhaling is de kracht van reclame.
 

 

7 beurs giveaways die beursbezoekers wél willen hebben
Investeren in relatiegeschenken en giveaways op een beurs loont

Investeren in giveaways loont, blijkt uit diverse onderzoeken. Zo onthoudt zo’n 70% de bedrijfsnaam van de aanbieder van een geschenk. Dit percentage neemt echter snel af, als ze de giveaway vergeten of wegdoen. 

De beste en effectiefste giveaways zijn herbruikbaar. Beursbezoekers zien steeds je bedrijfsnaam en boodschap en de return on investment is maximaal. Je bereikt de meeste mensen met je geld.

Veelgemaakte fouten bij het kiezen van giveaways

Een relatiegeschenk voor een beurs is een middel en geen doel. Je doel is je naamsbekendheid vergroten en nieuwe klanten werven. Veel exposanten gaan hier de mist mee in. Ze bestellen weggevers zonder duidelijke strategie, omdat het een trend is of ze het zelf leuk vinden. 

Een geslaagde giveaway hoeft niet origineel te zijn. Belangrijker is dat mensen hem vaak gebruiken en steeds je boodschap zien. Neem daarom even afstand voor je naar fancy producten kijkt. En stel jezelf deze vragen:

●    Wie wil ik bereiken met mijn giveaway?
●    Wat wil ik tegen ze zeggen?
●    Welke dingen gebruiken ze dagelijks, thuis of op hun werk?

Loop voor de laatste vraag eens kritisch door je huis of kantoor. Welke dingen raak je iedere dag aan? Schrijf ze op en je krijgt direct inspiratie. Enkele voorbeelden: perforator, flesopener, koelkastmagneet, koffiekop, boodschappentas, handschoenen, telefoonhoesje en rekenmachine. 

Dit zijn misschien niet de spannendste relatiegeschenken, maar hé. Hoe vaak gebruiken mensen een kompas met je bedrijfsnaam erop? Of een golfballetje in de kleuren van je organisatie? 

Met deze giveaways maak je beursbezoekers écht blij

Kleding 

Denk aan T-shirts, sokken of een muts. De fabricagekosten zijn relatief laag en als ze er goed uitzien vinden ze gretig aftrek. Bovendien nodigen ze sterk uit tot hergebruik. 

Herbruikbare waterfles, zoals een Dopper

Dopper staat bekend om zijn duurzaamheid en dat past helemaal in de tijdgeest. Als bedrijf laat je zien milieubewust te zijn. Voor beursbezoekers is een fles ideaal als sportdrinkfles, op kantoor, of tijdens uitstapjes. 

Katoenen tas met opdruk

Bedrukte katoenen tassen zijn populair als relatiegeschenk. Ze zijn duurzaam en bieden volop ruimte voor een logo of reclame-uiting.

Koffiemok

Een prettige en opvallende koffiemok komt elke dag van pas. Laat ze subtiel of juist opvallend bedrukken met met tekst of logo. Ook leuk: een koffiemok met ingebouwde theelepel. Beursbezoekers hoeven niet meer te zoeken hij krijgt misschien wel een vaste plek op kantoor. 

Telefoonhouder

Je telefoon neem je overal mee naar toe. Met een inklapbare standaard en plakrand kun je er prettig handsfree mee bellen en met bedrukking heb je ze al vanaf 90 cent.

Bureauaccessoires

Pennen, kladblokken of een rekenmachine: bureauaccessoires zijn niet de spannendste weggevers, maar ze werken wel. Geef er een eigentijdse draai aan en de kans is groot dat beursbezoekers ze dagelijks gebruiken én je naam zien.

Display-reinigers met opdruk

Vieze vingers en stof op het scherm van je computer, tablet of smartphone? Iedereen heeft er last van. Laat schoonmaakdoekjes bedrukken met je bedrijfsnaam en je voorziet in een behoefte. Ze zijn er al voor 47 cent per pakje. 
 

Giveaways op een beurs werken

Een beursstand zonder relatiegeschenken is praktisch ondenkbaar. Geef ze echter niet weg omdat het moet, maar doe het met een plan. 

Bedenk goed wie je wilt bereiken, wat je wilt vertellen en hoe je die boodschap zo vaak mogelijk onder de aandacht van potentiële en bestaande klanten brengt. Doe je dit consequent, dan haal je het meeste rendement uit je giveaways. 
 


Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met u op.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

Vraag je gratis 3d design aan

Mijn standideeën

Bel mij terug

Bezoek onze showroom

: