Wat zoekt de beursbezoeker?
Verdiep je eens in de ‘journey’ van de beursbezoeker. Die komt aan op de beurs en loopt veelal eerst een verkennend rondje. Zodra zijn oog op uw beursstand valt, moet dus duidelijk zijn wat uw toegevoegde waarde is. Op een aantal beurzen heb ik bezoekers gevraagd waar ze voor komen. Globaal zijn er twee antwoorden:
• nieuwe ideeën/producten/innovatie
• het onderhouden van bestaande contacten
Indien u dus in gesprek wilt raken met prospects moet u zorgen voor nieuwswaarde. Als u geen echte innovatie biedt, dan betekent dat niet dat u geen nieuwswaarde heeft. Met een kleine dosis creativiteit kun je je aanwezigheid op de beurs onderscheidend maken.
Een video van uw eerste beursdag
Zo kunt u bijvoorbeeld een videomaker een kort videoverslag laten maken van de eerste beursdag. Daarbij is het belangrijk dat dit nieuwsitem dan dezelfde dag nog klaar is. U kunt direct verspreiden via uw eigen bestand en via on-line nieuwsbrieven van uw vakmedia. Nog beter is om een week voor de beurs alle vakmedia te halen met een uitgekiende persstunt of een slim gemaakt filmpje.
Voorbeeld van zo’n videoreportage:
Distinctiveness
The HET Instrument fair asked a number of powerful buyers for a panel discussion at the kick-off of the fair. I had the privilege to lead this conversation. Of course I was very curious how these visitors come into contact with unknown exhibitors. They indicated that they often make the selection beforehand. They choose from trade media the parties they would like to meet. Occasionally they also allow themselves to be guided by their impulse. In such cases, the exhibitor succeeds in doing something distinctive on his stand. This stimulates curiosity and the visitor is soon in conversation.
Deploying actors at your exhibition stan
The use of actors who bring visitors in a courteous manner into conversation with your stand crew can easily and effectively accomplish this. For example, a trade fair butler underlines the service level of your service. The actor addresses the visitor, offers a cup of coffee and brings the visitor into conversation with your stand crew. The actor can already filter the right visitors. Also tours on the exhibition floor are doing very well. The tour shows the most important innovations of the fair and of course ends at the stand of the client. Fair visitors are happy to lead innovations. This way they can freely get ideas.