Exposeren op een beurs vergt een flinke investering. Daarom wil je je budget bewust inzetten. Maar waar geef je je geld aan uit en wat maakt een beursstand succesvol? Dit zijn de 3 belangrijkste elementen.
Er zijn talloze manieren waarop je een bedrijf of organisatie kunt promoten. Online marketing is al jaren populair en biedt veel voordelen. Zo is het relatief goedkoop, uiterst meetbaar en – als je weet wat je doet – erg doelgericht. Maar er zijn ook nadelen, want online kijk je niemand in de ogen. Terwijl non-verbale communicatiejuist zo belangrijk is voor het werven en behouden van klanten.
Event- en beursmarketing is een uiterst waardevolle aanvulling op online marketing. Door persoonlijke gesprekken met geïnteresseerden maak je blijvend indruk. Een bezoek aan een website of app is veel vluchtiger en onpersoonlijker. Combineer je beiden dan versterken ze elkaar. Online zorg je voor een eerste kennismaking, die je vervolgens in de ‘echte’ wereld verdiept.
Ga je exposeren op een beurs, dan is dat niet goedkoop. Zo moet je investeren in het ontwerp en de aankleding van een professionele beursstand en gemotiveerd personeel inzetten. Wat maakt een beursstand nou wel of niet succesvol. Dit zijn de 3 belangrijkste voorwaarden.
Ontwerp beursstand bepaalt 20% van succes
Een succesvolle beursstand moet hoogwaardig en professioneel zijn, maar hij trekt zelfstandig geen klanten aan. Dat doet de aankleding en het personeel dat erin staat wel. Investeer daarom niet al je geld in het ontwerp van de stand. Reserveer hier maximaal een kwart van je budget voor en je zit doorgaans goed.
Wil je de kosten voor het ontwerp van een beurstand lager houden? Kies dan voor een gebruiksvriendelijke en herbruikbare stand. Hier betaal je aanvankelijk meer voor, maar na enkele beurzen verdien je de kosten terug. Voorwaarde voor een herbruikbare stand is wel dat de stand er elke keer – min of meer – hetzelfde uit ziet. Wil je meer flexibiliteit, dan kun je een beursstand huren.