Zet jij Twitter nu niet in bij je deelname aan vakbeurs, Of heb je geen idee waar je op een beurs over moet tweeten?
Doe dan je voordeel met deze 10 praktische en direct toepasbare tips
- Promoot jezelf en waarom je op de beurs staat: Er is niets mis met wat zelfpromotie, zolang je maar niet overdrijft. Schrijf en publiceer een kort bericht (tweet) waarom je op de beurs staat en wat je bezoekers te bieden hebt.
- Verwijs naar nieuwe producten op de beurs: Sta je op een beurs, dan promoot je ongetwijfeld een nieuw product of een nieuwe dienst. Maak hier een pagina voor op je website – het liefste met video en foto’s – en verwijs ernaar in tweets. Dan weten bezoekers vast wat ze bij je stand kunnen verwachten.
- Tweet je standnummer : Bezoekers kunnen niet raden waar je staat op de beurs. Publiceer daarom een tweet met je standnummer. Dit wordt nog krachtiger als je iets waardevols weggeeft, zoals een usb-stick met een bedrijfspresentatie. Dan wordt de tweet bijvoorbeeld: Gratis USB-stick ontvangen? Kom naar onze stand met nummer … #beursnaam Reageert iemand op de oproep en bezoekt hij de stand, dan heb je meteen een leuk gesprek.
- Tweet foto’s: Twitter draait niet alleen om tekst en veel mensen zijn visueel ingesteld. Verspreid daarom ook foto’s via Twitter, bijvoorbeeld van je stand of de beursvloer. Dat vinden organisatoren ook altijd leuk.
- Plaats een foto van jezelf met een product: Mensen kijken graag naar andere mensen. Plaats daarom een ontspannen of grappige foto van jezelf waarin je een product of dienst demonstreert. Dat kan zelfs een innovatie van een concurrent zijn waarvan je onder de indruk bent. Je spreekt zo je waardering uit en deelt de vondst met je volgers.
- Tweet vragen en weetjes : Weetjes en vragen doen het altijd goed via internet. Wist je bijvoorbeeld dat de eerste snelweg al in 1933 in Nederland werd aangelegd? Lang leve Google en je kunt dit soort berichtjes van te voren schrijven en inplannen met een programma als Buffer, Tweetdeck of Hootsuite. Op dezelfde manier kun je ook een close-up foto van een product maken en Twitter-volgers vragen wat het is. Met een originele prijs erbij trekt het vast de aandacht. Download hier een Gratis Hootsuite Handleiding