De digitale revolutie heeft de wereld radicaal veranderd. Gelukkig blijven beurzen springlevend, ook in 2024. Waarom is dat zo en hoe profiteer je daarvan als bedrijf? Ontdek het in dit artikel.
Kun jij je een wereld zonder internet voorstellen? Vast niet, want het is praktisch ondenkbaar. Internet is overal om ons heen en dat heeft ingrijpende consequenties.
In een wereld gedomineerd door online interactie, zou je misschien denken dat beurzen hun relevantie verloren hebben. Niets is echter minder waar. Ondanks de opkomst van internet, blijven beurzen springlevend en spelen ze een cruciale rol in het succes van bedrijven.
Met de juiste aanpak en strategie maak je van jouw beursdeelname een overweldigend succes. Nu en in de toekomst
De beursvloer bruist ondanks internet
In de digitale wereld van vandaag is er meer behoefte dan ooit aan échte, menselijke interactie. We verlangen om meer te ervaren dan alleen schermen en tekst. En voor diepere banden is fysieke nabijheid een groot voordeel.
Exposeren op een beurs biedt je de unieke kans om face-to-face contact te maken met de mensen die je wilt bereiken. Dit heeft diverse voordelen ten opzichte van online marketingkanalen.
Face-to-face contact: meer dan likes en comments
Mensen willen zaken doen met mensen, en niet met bedrijven en online accounts. Door je persoonlijk te presenteren op een beurs, realiseer je een sterkere band met potentiële klanten.
In een beursstand kun je de lichaamstaal van een potentiële klant lezen. Ook kun je inspelen op hun emoties, vertrouwen wekken en een prettige sfeer creëren met humor. Dit is online veel lastiger.
Door met je team op de beurs te staan, geef je je bedrijf een gezicht. Dit versterkt je imago en maakt je toegankelijker. Toekomstige klanten bellen of mailen sneller.
En dan is er nog het punt van vertrouwen en loyaliteit. In een online conversatie ben je al snel anoniem. Op de beurs kun je écht connecten met mensen, oogcontact maken en een gesprek voeren. Bezoekers krijgen een gevoel bij je en gaan je vertrouwen. Dit is essentiële voorwaarde voor het afsluiten van deals.
Beursdeelname geeft directe feedback en waardevolle inzichten
Beurzen zijn en blijven onmisbaar op menselijk vlak. Daarnaast bieden ze een goudmijn aan informatie over je doelgroep en de markt. Door met bezoekers te praten, verzamel je waardevolle feedback over je producten, diensten en concurrenten.
Ontdek op de beursvloer wat er speelt bij je klanten. Wat zijn hun knelpunten? Wat missen ze in de markt? En waarom besluiten ze een product wel of niet te kopen? Deze inzichten kun je gebruiken om je aanbod te optimaliseren en je klanten beter te bedienen.
Nog een voordeel is dat je laagdrempelig feedback krijgt over je nieuwe producten en diensten. Vinden potentiële kopers je oplossing net zo goed als jij had bedacht?
Organiseer een ‘soft launch’ van je nieuwe product of dienst op de beurs en peil de mening van potentiële klanten. Die waardevolle feedback kun je gebruiken om je oplossing te optimaliseren voordat je hem definitief op de markt brengt.
Praat trouwens niet alleen met bezoekers. Ook vakgenoten, concurrenten en experts weten wat er speelt in de markt. Deel kennis en inzichten, ontdek trends en ontwikkelingen en blijf de concurrentie zo een stap voor.
Werf meer leads en nieuwe klanten
Beurzen zijn bewezen effectief als het gaat om om het werven van leads en nieuwe klanten. Daar zijn verschillende goede redenen voor.
Effectieve lead generation: gericht relaties opbouwen
Op een beurs komen veel mensen samen die interesse hebben in jouw branche. Je kunt gericht met ze in gesprek gaan en ze interesseren in je producten of diensten.
Verzamel tijdens de beurs contactgegevens van geïnteresseerde bezoekers. Zo kun je na afloop van de beurs een vervolggesprek met ze starten en leads verder opvolgen.
Maak gebruik van de beurs om een speciale aanbieding te lanceren of een nieuw product te introduceren. Mensen zijn altijd op zoek naar wat nieuws, en zo val je op tussen de concurrentie. Je trekt kortom meer bezoekers naar je stand.
Van lead naar klant: de sales funnel in werking
Beurzen zijn niet alleen een manier om nieuwe leads te werven, maar ook om je sales funnel in werking te zetten. Grijp de aandacht, maak mensen nieuwsgierig en vervolgens hebberig. Daarna kun je ze rationeel overtuigen met data, om ze tot slot het laatste zetje te geven: kopen.
Wek tijdens de beurs interesse bij potentiële klanten en laat ze verlangen naar je oplossing. Door hun interesse te peilen en hun contactgegevens te verzamelen, kun je ze later benaderen. Zo kun je ze langzaam laten opschuiven in de sales funnel, van nieuwkomer tot klant.
Na afloop van de beurs is het belangrijk om je leads op te volgen. Neem je contact met ze op, stuur dan altijd een gepersonaliseerde e-mail of bied ze een nadere kennismaking aan. En refereer aan de beurs, waar jullie wellicht al een goed gesprek voerden. Hoe persoonlijker je dit maakt, hoe groter de kans op een positieve reactie.
Beursdeelname kan leiden tot directe deals en meer
Beurzen bieden de unieke kans om je merk te presenteren in een dynamische en interactieve omgeving. Je kunt je producten of diensten demonstreren, workshops geven en zelfs live demonstraties uitvoeren.
Het live-element maakt beurzen tot een ideaal platform om je merkbeleving over te brengen en je doelgroep te betrekken. Dit is online veel lastiger.
Merkbeleving overbrengen en doelgroep betrekken
Ga verder dan een simpele productpresentatie en creëer een beleving die past bij je merkidentiteit. Dit kan door middel van storytelling, gamification of andere interactieve elementen.
Vertel aansprekende verhalen over je bedrijf, je producten en je klanten. Succesvol exposeren valt en staat met een goed verhaal. Zo maak je je merk menselijker en aansprekender, en blijft je boodschap echt hangen.
Betrek je bezoekers actief bij je stand. Laat ze producten uitproberen, vragen stellen of deelnemen aan een quiz. Dit zorgt voor activiteit in je beursstand en dit trekt weer nieuwe bezoekers aan.
Blijf opvallen in een overvolle markt
Je moet het dak repareren als de zon schijnt, luidt een bekend Nederland gezegde. Het betekent dat je uitdagingen altijd aan moet pakken voor het een probleem wordt.
Als ambitieuze organisatie ben je altijd op zoek naar nieuwe business. Ook als het nu goed gaat, want dat kan maar zo veranderen. Je wilt top-of-mind zijn en blijven bij potentiële opdrachtgevers. Een beurs is hier de ideale plek voor.
Door regelmatig deel te nemen aan relevante beurzen, blijven je merk en producten in het hoofd van potentiële klanten. Beursdeelname kan ook weer leiden tot media-aandacht in vakbladen, online media en zelfs landelijke media. Dit draagt bij aan de verdere naamsbekendheid van je organisatie.
Imago als innovatief en vooruitstrevend bedrijf
In de dynamische wereld van vandaag is het belangrijker dan ooit om een sterk imago te hebben. Zo trek je sneller nieuwe medewerkers aan, versterk je de loyaliteit van klanten en maak je je bedrijf toekomstproof. Je raadt het al, ook hierbij spelen beurzen een sleutelrol.
Laat een aantrekkelijke en professionele beursstand ontwikkelen, waarmee je direct opvalt. Dan maak je een ijzersterke eerste indruk en zingt je naam rond op de beursvloer.
Ook slim: introduceer met een hoop kabaal een baanbrekend product. Laat de beursvloer het decor zijn voor de onthulling van je nieuwste innovatie. Zo trek je nieuwsgierige bezoekers en de pers naar je stand.
Betrek je doelgroep actief bij je innovaties. Laat ze zelf ervaren hoe jouw product of dienst hun leven leuker en beter maakt.
Maak een onvergetelijke indruk met een stand die de grenzen van technologie verlegt. Denk aan augmented reality, holografische projecties of interactieve touchscreens.
Deel het podium met experts die jouw innovatieve visie en visie op de toekomst delen. Creëer zo waardevolle content en bied bezoekers meer dan een verkoopverhaal.
Maak tot slot gebruik van social media, blogs en video's om je beursdeelname online en offline te promoten en je innovatieve imago te versterken.
Exposeren op beurzen in 2024: dé springplank naar succes
Onderschat ook in 2024 de kracht van fysieke beurzen niet. In tijden van digitale overload, biedt live beleving een unieke kans om echt met je doelgroep te connecten.
Beurzen blijven zich ontwikkelen en reageren op de nieuwe realiteit. Zo worden stands steeds interactiever met behulp van digitale schermen, virtual reality en augmented reality. En lopen de fysieke en online wereld steeds meer in elkaar over.
Wat onveranderd blijft, is de beursvloer als inspirerende ontmoetingsplek. Want ook in 2024 zijn professionals altijd op zoek naar fysieke plekken om kennis te delen, te netwerken en elkaar te inspireren. De beursvloer is hier ideaal voor.
Beurzen blijven onmisbaar in je marketingstrategie
Exposeren op beurzen blijft een waardevolle toevoeging aan je marketingstrategie. Het biedt een unieke kans om:
- Relaties op te bouwen met (potentiële) klanten, partners en andere professionals in jouw branche.
- Leads te werven en je klantenbestand uit te breiden.
- Je naamsbekendheid te vergroten en je imago te versterken.
- Waardevolle feedback te krijgen op je producten, diensten en ideeën.
- Te blijven innoveren.
In een wereld die steeds digitaler wordt, blijft de kracht van fysieke connectie kortom onmisbaar. Maak hier gebruik van en til je bedrijf naar een hoger niveau.
Succesvol exposeren? Beursstand huren bij Expo Beursstand!
Expo Beursstand is sinds 1979 de one-stop-shop voor al je beursbenodigdheden. Of je nu op zoek bent naar een eenvoudige bannerstand, een opvallende beursstand of een complete modulaire beursstand, je vindt het bij ons.
Onze ontwerpers en standbouwers werken met hoogwaardige materialen. Ook bieden we ondersteunende diensten als transport, (de)montage en projectbegeleiding.
Met een stand van Expo Beursstand exposeer je doelgericht en zorgeloos. Kies daarom nu voor een beursstand huren en laat de beursvloer voor je werken.
Met Expo Beursstand ben je verzekerd van:
✔ Een professionele beursstand voor een scherpe prijs
✔ Keuze uit 1000+ volledig aanpasbare basisstands
✔ Ontzorging en gemak
✔ Duurzame en innovatieve oplossingen
✔ Een team van ervaren professionals die je graag adviseren
Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende offerte. Dan profiteer je van 44 jaar internationale ervaring. Bovendien ontvang je binnen 5 werkdagen een Gratis 3D-ontwerp van je toekomstige stand.
Publish Date: 16 MAY 2024