Vijf interactieve Visual Merchandising ideeën die je kunt gebruiken tijdens jouw volgende beurs

juni 3, 2019

Sinds technologie merken in staat heeft gesteld om meeslepende en interactieve ervaringen voor klanten te creëren, is de hele essentie van productdisplay of visual merchandising voortdurend in ontwikkeling. Visual merchandising gaat niet langer over het creëren van visueel aantrekkelijke product displays. Met klanten die op zoek zijn naar gedenkwaardige ervaringen en beleving van het merk, streven merken ernaar om slimme displays te creëren die de aandacht van de klant trekken, hen in de ban houden en snel reageren op hun behoeften.

Deze interactieve visual merchandising technologieën zijn niet alleen beperkt tot de ervaringen in de winkel, maar worden ook gebruikt op beurzen en tentoonstellingen. Mocht je niet op de hoogte zijn van deze interactieve visual merchandising trends, dan maak je daar in dit artikel kennis mee. En voordat je volledig op deze visual merchandising trends ingaat, kan je beginnen met het gebruik ervan op jouw volgende beursstand om de verkoop van jouw product, de bezoekersaantallen en de gewenste ROI te verhogen.

JADE LOGISTICS

Neemt je deel aan een beurs?

Je kunt ons bereiken op 055-3238555 of op [email protected]

1. Virtuele spiegels

Als je deelneemt aan schoonheids- en cosmetica beurzen, kunnen virtuele spiegels wonderen doen voor jouw stand op de volgende beurs. Deze spiegels, die al populair zijn bij topmerken als Mac en Sephora, zijn ontworpen met behulp van Augmented Reality, Artificial Intelligence en Virtual Reality om klanten net dat extra duwtje in de rug te geven om te experimenteren met een nieuwe look. Deze spiegels stellen klanten in staat om in real-time te experimenteren met verschillende make-up, zonder dat ze daadwerkelijk make-up hoeven te dragen. Business Insider noemde het “het beste lifestyle technologie product”.

Het promoten en stimuleren van de verkoop van producten zoals schoenen en accessoires is zeer eenvoudig met deze spiegels, omdat ze de gewenste look in een fractie van een seconde kunnen simuleren. De spiegel is niet een spiegel zoals we die gewend zijn; in plaats daarvan is het een touch screen display met een selfie camera aan de bovenkant, waardoor je jouw gezicht op het scherm kunt zien. Je kunt het item dat je wilt passen kiezen uit het menu aan de onderkant van het scherm. Door de beursstand uit te rusten met deze slimme spiegels zal je ongetwijfeld veel klanten en bekijks trekken.

2. Interactieve vitrines

Interactieve vitrines hebben de productdisplay naar een geheel nieuw niveau getild. Laten we eerst bekijken wat een interactieve vitrine precies is. Het is een vitrine die reageert op signalen en de interactie met de klant verbetert. Het heeft ook een touch screen terminal die acties en reacties opwekt. Omdat het een slimme en interactieve vitrine is, helpt het om producten te vermarkten en in de schijnwerpers te zetten om de aandacht van voorbijgangers te trekken.

Zodra een klant interesse toont in het product, reageert het snel door alle essentiële informatie over dat product te geven. Het kan informatie presenteren in de vorm van een catalogus of een rondleiding over onroerend goed of een vakantiebestemming. Zodra je de interesse hebt gewekt, kan je bijspringen met informatie over jouw bedrijf, trends en de nieuwste producten en combo’s.

3. Immersive environments

Immersive environments veranderen de manier waarop we producten in de markt waarnemen en ervaren. Het publiek wordt tegenwoordig graag blootgesteld aan nieuwe ervaringen, en meeslepende omgevingen zijn de meest intrigerende manier om jouw publiek te verleiden, vooral op beurzen waar de concurrentie sterk aanwezig is. Je kunt een meeslepende omgeving rond jouw product of dienst creëren door middel van 3D hologram projectoren en hoge resolutie projectoren om klanten mee te nemen op een virtuele reis.

Er is een overvloed aan manieren om toepasselijke en ervaringsgerichte ruimtes te creëren om bezoekers aan te trekken. Augmented Reality, kan een saaie ruimte in een meeslepende omgeving veranderen door extra elementen toe te voegen door middel van een digitale overlay aan de omgeving, die bezoekers helpt om een aangepaste vorm van de werkelijkheid te zien. Maar Virtual Reality, waarvoor een bril nodig is, dompelt bezoekers volledig onder in de alternatieve realiteit.

4. 3D projection mapping

3D projection mapping op producten is één van de slimste toepassingen van 3D projectie. Deze eenvoudige technologie kan jouw autoshow naar een hoger niveau tillen. Ook wel spatial augmented reality genoemd, 3D projection mapping maakt van objecten een weergave oppervlak voor videoprojectie. Het stelt je niet alleen in staat om functies te markeren, maar het is ook een geweldige manier om jouw auto of een specifiek auto-onderdeel in beweging of op snelheid te tonen. De objecten die worden uitgelicht door middel van 3D projection mapping komen tot leven en creëren een meeslepende omgeving voor de kijkers.

5. Robotic Begeleiding

Een andere manier om jouw beursstand interactief te maken en bezoekers kennis te laten maken met jouw productlijn is door middel van robot begeleiding. Robotica is in opkomst in Amerika, omdat het klanten helpt om gemakkelijk door de winkel te navigeren om te vinden wat ze nodig hebben. Een robot op jouw stand kan het publiek aantrekken, hen begroeten en op een boeiende manier informatie geven over jouw bedrijfsproducten.

Ken jij andere interessante, door technologie gedreven visual merchandising ideeën? Denk je dat je één van de bovenstaande visual merchandising ideeën kunt gebruiken op jouw volgende beurs? Laat het ons weten in de comments hieronder.