Als u die aandacht heeft wilt u vervolgens uw bezoekers interesseren voor uw product(en) en/of dienst(en) (Intrest). Hierbij moet u dus z.g. stopping power genereren en ervoor zorgen dat de bezoeker langer blijft staan om uw boodschap volledig tot zich te laten doordringen. Waarna hij een verlangen of voorkeur voor u kan ontwikkelen (Desire).
Dit zijn de eerste 3 stappen van het AIDA-model waarmee u gericht uw boodschap kunt overbrengen. De volgorde is niet per se van belang want alles draait om stap 4 en dat is Actie! (Action). Want dát is het moment dat u in gesprek raakt met de beursbezoeker. Dan pas vindt de echte interactie plaats en zal wellicht een concreet vervolg aan het contact met de bezoeker gegeven kunnen worden.
Interactieve multimedia: touchtafels en informatiezuilen
Er zijn dus allerlei manieren om de interactie op gang te brengen of te laten plaatsvinden. Vaak al eerder dan in de genoemde stap 4. Sterker nog: bij stap 1 (Attention) stappen bezoekers misschien al af op de touchtafel die in de beursstand staat om er mee “te spelen”. Terwijl ze hiermee bezig zijn kunt u letterlijk “spelenderwijs” de bezoeker interesseren voor uw product of bedrijf en de rest van de marketing stappen uitrollen. Conventionele informatiezuilen bieden veel voordelen boven eenzijdige media zoals als bijv. posters en banners. Want met zo’n informatiezuil wordt de bezoeker bijvoorbeeld d.m.v. een “vragenlijst”, een “product selector” of een andere applicatie geprikkeld en nieuwsgierig gemaakt.