Duitsland is ons grote buurland en alleen daarom al geografisch goed bereikbaar. En als het gaat om het organiseren van beurzen doen de Duitsers goed mee.
Deelnemen aan beurzen kost de nodige tijd, energie en voorbereiding. Maar als de beurs dan eenmaal “draait” en uw beursstand er gelikt uitziet dan opent het deelnemen aan de beurs wel veel wegen naar nieuwe en interessante contacten.
Stel, je hebt je hele beursdeelname top voorbereidt. Je hebt een prachtige beursstand een zorgvuldig gekozen communicatie. En ook je productpresentatie is doordacht.
Dr. Karoline Wiegerink researched trade fairs in the Netherlands. She came to the discovery that trade visitors spend an average of 4.5 hours on the exhibition floor.
Beursstand designers zijn vaak geneigd een stand die ontwerpen die vooral erg mooi is. En daar is natuurlijk niets mis mee. Maar een stand moet daarnaast toch ook gewoon functioneel zijn.
Wie overweegt met een beursstand deel te nemen aan een vakbeurs of publieksbeurs zal in eerste instantie bepalen hoe groot de oppervlakte moet zijn om de boodschap te kunnen overbrengen op zijn of haar potentiële klanten. De keuze hierin hangt vaak af van het beschikbare budget.
Han, zou je eens een stuk willen schrijven over het beursgesprek? Want hoe voer je nou precies zo’n beursgesprek? Het antwoord op deze korte vraag hield me lang bezig.
“Wat is de beste beursstand?”, vroeg Chakravarty mij tijdens een training over standontwerp en -decoratie. “Chuck”, antwoordde ik, “dat is onmogelijk te zeggen.
Ha daar zijn ze weer die jongens met hun kleurrijke vestjes en witte broeken. Toen ik onze branche net binnenstapte was er een collega bedrijf dat altijd zo gekleed ging als ze op een beurs stonden.
Onlangs sprak ik een exposant die op zoek was naar een mobiele presentatiewand of beurswand. Deze dame had voor haar bedrijf in 2011 een aantal kleinschalige vakbeurzen gepland en wilde daarnaast nog een klantendag organiseren.