Deelnemen aan een beurs is voor elk bedrijf een uitstekende manier om op te vallen. Je brengt je producten eenvoudig en snel onder de aandacht van potentiële klanten en vergroot je naamsbekendheid.
Een beurs is voor veel bedrijven onmisbaar in de marketingmix. Zet je ze goed in, dan is het je beste bron om nieuwe leads te genereren. Maar een beurs voorbereiden kost ook veel tijd en moeite. En als je niet goed omspringt met je budget, een hoop extra geld.
Het is cruciaal dat je de juiste beursstand kiest. Verschillende bedrijven bieden standbouw aan; maar niet elke aanbieder helpt zijn opdrachtgevers even goed. Je stand bepaalt voor een groot deel hoe bezoekers je beursdeelname ervaren.
De coronamaatregelen liggen achter ons. Dit betekent dat het beursseizoen weer volop is begonnen. Bedrijven en organisaties uit alle denkbare sectoren laten zien waar ze goed in zijn. Een aantrekkelijke en doelgerichte beursstand is daarbij onmisbaar.
Toen we net te maken hadden met Corona en we vroegen naar toekomstige beursdeelnames zat de schrik er bij velen goed in. “Ik stel mijn collega’s niet aan risico’s bloot” en “de bezoekers komen niet”. Zelfs verwachtte men dat bij een verbeterde situatie het nooit meer zou worden als hoe het was. Termen als “het nieuwe normaal” deden hun intrede.
Er zijn achter de schermen veel gesprekken gaande om de evenementenbranche in de breedste zin weer op gang te helpen. Inmiddels zijn er proefevenementen gehouden. En nu kijken we verder.
In evenementenland maken we ons langzaam op voor een terugkeer naar de evenementen- en beurshallen. Fieldlab heeft zijn eerste testevenementen gehouden en het wachten is nu nog op de uitkomsten ervan.
Te duur, ouderwets, Ingehaald door virtuele evenementen of inefficiënt: als je de tegenstanders ernaar vraagt hoor je al gauw deze argumenten, Terecht?
Het licht komt van de Fieldlab evenementen. Die krijgen in januari een vervolg. Een x-aantal evenementen wordt gehouden met “publiek”. Zo zijn er twee voetbalwedstrijden, een congres en een theater voorstelling aan gewezen als test evenement.
Waar staat de glazen bol zou je je bijna afvragen. Want er is niet echt een goed antwoord op te geven. Hoe reageren exposanten en bezoekers straks als er ingeënt gaat worden tegen Covid-19. Het lijkt erop dat dit de basis moet worden waaruit we ons vertrouwen gaan tanken.